אלימות נגד נשים: עלייה במספר הפניות לקו הייעוץ של נעמת

אמא שלך או אח שלך. מתוך קמפיין ההסתדרות ונעמת (צילום: דוברות ההסתדרות)

114 פניות חדשות התקבלו בשבוע האחרון בקו הייעוץ של נעמת, בעקבות קמפיין משותף של ההסתדרות ונעמת.

מדובר בפי 5 ממספר הפניות הממוצע בתקופות דומות ללא פרסום. חלק מהפניות שהתקבלו היו על רקע התעללות רגשית (גזלייטינג) ואלימות כלכלית, וחלקן על רקע אלימות פיזית שעולה לכדי סכנת חיים. כל אחת מהפונות קיבלה סיוע מתאים בהתאם לנסיבות המקרה ודרגת חומרתן.

״הצלחת הקמפיין להגדיל את מספר הפניות", אמרה יו"ר נעמת, חגית פאר, "מעידה על צורך אקוטי להנגיש את המידע על אפשרויות העזרה. כל תהליך ריפוי מקשר אלים שמתחיל בזכות שיחת טלפון לארגון סיוע כמו נעמת הוא רווח נקי לאותה משפחה ולחברה כולה״.

סרטון הקמפיין עוסק באישה שלכודה במערכת יחסים אלימה ומתלבטת בשאלה מי יגדל את ילדיה, במידה ויקרה הגרוע מכל. "כשאת חיה במערכת יחסים אלימה, את יכולה לתכנן מי ידאג לילדים שלך ביום שאחרי, או לתכנן איך את יוצאת מזה", נאמר בסגיר הסרטון תוך הפניה לקו הייעוץ של נעמת – 9201* שפועל במתכונת מתוגברת, נותן מענה אנונימי, ארצי, מקצועי ומשפטי ומסייע לנשים במצבי משבר ובצמתים של שינוי.

יו"ר אגף ההסברה, הדוברות והפרסום בהסתדרות, יניב לוי: "זו השנה השלישית ברציפות שאנחנו מקדמים מהלך ארצי בנושא בעקבות החלטתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. בכל פעם מחדש אנו נדהמים מהאימפקט ומהעלייה הדרמטית במספר הפניות לקו החם. כל מי שנמצאת במערכת יחסים אלימה, צריכה לדעת שיש לה על מי לסמוך בצעד הראשון והמשמעותי של יציאה ממעגל האלימות. הפנייה לקו של נעמת כבר הצילה חיים בעבר, ואין לי ספק שכך יהיה גם השנה".

מחר, יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, הקמפיין ישודר במהלך שידורי המונדיאל.

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website