ארגון שחקני הכדורגל לבג”צ: התמיכה בכדורגל גברים – מעל פי 20 מקבוצת נשים

קבוצות ליגת העל לכדורגל נשים וארגון שחקני הכדורגל הגישו אתמול (שני) את עמדתם לבג"ץ בעתירה הדורשת שוויון בתקציבי המדינה לכדורגל הנשים. בעמדת ארגון השחקנים שהוגשה ע"י עו"ד אופיר רונן נכלל פירוט מורחב של מימדי האפליה והפערים העצומים בין כדורגל הנשים לכדורגל הגברים בישראל בכל הקשור להקצבות המדינה.

בארגון השחקנים טוענים לאפליה מתמשכת על בסיס מגדרי בענף הכדורגל. "התקציב השנתי הממוצע המוענק ע"י המועצה להסדר ההימורים בספורט ומשרד הספורט לקבוצת כדורגל בליגת העל לנשים הינו בסך של כ-227 אלף ש"ח, לעומת תקציב שנתי ממוצע בסך 5.412 מיליון ש"ח המוענק על ידם לקבוצה המשחקת בליגת העל לכדורגל גברים. משמעות הדבר היא שהתקציב הממוצע לקבוצה בליגת העל לגברים גדול בכ-2,200% (פי 22) מהתקציב הממוצע לקבוצה בליגת העל בכדורגל נשים)", נאמר בהודעת הארגון.

בשבוע שעבר אישר בית המשפט העליון את בקשת הקבוצות והארגון להצטרף לעתירה שהגישו יו"ר ועדת הנשים בהתאחדות לכדורגל שמעון מימון ואגודת הנשים של מכבי חולון כנגד שרת הספורט מירי רגב, שר האוצר משה כחלון, המועצה להסדר ההימורים בספורט וההתאחדות לכדורגל. בית המשפט קבע גם כי הדיון בעתירה יתקיים ב-23 לספטמבר, ולא בנובמבר כפי שנקבע במקור. את קבוצות ליגת העל מייצג עו"ד אורי קידר.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל משה (שינו) זוארץ מעניק את צלחת האליפות לאס"א ת"א (צילום: מושיק אושרי)

בהודעת ארגון השחקנים נכתב כי "ארגון השחקנים דורש כי בג"צ יורה למשרד הספורט לבטל את ההחלטה השרירותית הקובעת כי מכיוון שאין ליגה שלישית לנשים, הענף כולו מתוקצב בסכומים נמוכים יותר מאשר כדורגל הגברים". בעתירה מביא עו"ד רונן את פסיקת בג"צ בעתירת קבוצת הכדורסל א.ס רמת השרון, שקבעה כבר לפני 20 שנה כי אין מוסדות ציבור אינם יכולים להפלות קבוצות נשים במתן תקציבים וכי הם חייבים להיות שווים.

על פי הסיכומים היו אמורות הקבוצות לקבל מדי שנה הקצבה של 4,050,000 ש"ח, אך בפועל המשרד העביר להן רק 2.4 מיליון. "ארגון השחקנים מבקש מבג"צ לא רק להורות למדינה להשוות את סכומי ההקצבות, אלא גם להשיב לכדורגל הנשים את כל ההקצבות שנגרעו ממנו בשנים האחרונות".

מדובר על אפליה שנוגעת לא רק לפערים בתקצוב בליגת העל אלא גם בליגה השנייה.  "התקציב השנתי הממוצע המוענק ע"י המדינה לקבוצת כדורגל בליגה השנייה לנשים הינו בסך של 52 אלף ₪, לעומת תקציב שנתי בסך של 1.26 מיליון ₪ המוענק על ידם לקבוצה המשחקת בליגה השנייה בכדורגל גברים – ליגה לאומית (התקציב הממוצע לקבוצה בליגת השנייה בכדורגל גברים גדול בכ-2,300% מהתקציב הממוצע לקבוצה בליגה השנייה בכדורגל נשים). התקציב השנתי הממוצע המוענק ע"י המדינה לקבוצה בליגה השלישית לכדורגל נשים הוא בסך 0 ₪ לעומת תקציב שנתי ממוצע בסך של 67 אלף ₪ המוענק על ידם לקבוצה בליגה השלישית בכדורגל גברים".

כנס שחקניות הכדורגל, בית ההסתדרות (צילום: יאיר צוקר)

הצטרפות ארגון השחקנים לעתירה היא חלק ממהלך רחב יותר של התאגדות שחקניות הכדורגל בישראל לארגון ויציאה למאבק משותף למען הפיכתו של כדורגל הנשים בישראל למקצועני. לאחר שכל הצדדים בעתירה הגישו את תשובתם, כעת נשאר לחכות לדיון בבג"צ ב-23 בספטמבר ולהכרעת בית המשפט העליון, שתשפיע רבות על המשך דרכו של כדורגל הנשים בישראל.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website