ארנון בר-דוד: “הדבר הכי חשוב בשנת 2020 הוא להעלות את קצבת הזקנה”

יו"ר ההסתדרות השתתף הבוקר בטקס יקיר הסתדרות הגמלאים ואמר כי במהלך השנה יחתור לעסקת חבילה עם הממשלה שתקום, שעיקרה טיפול בפנסיות ובקצבאות.  בר-דוד קרא לגימלאים להצטרף להסתדרות ולהיות פעילם בה "ההסתדרות היא הבית של העובדים בישראל ותמיד תהיה גם הבית של הגמלאים".

בטקס שנערך הבוקר (שני) בתיאטרון בית לסין בתל-אביב, הוענק אות יקיר הסתדרות הגמלאים לח"כ מירב כהן (כחול לבן) על מאבקה בעושק הקשישים, העיתונאי מתן חודורוב, על תחקיריו נגד אפליית קשישים וליו״ר ההסתדרות בירושלים דניאל בונפיל, על פעילותו לשילוב גמלאים בפעילות המרחב בתחומי הרווחה והתרבות. תוארי יקיר הוענקו לעוד 17 גמלאים מתנדבים מצטיינים. "בישראל ישנה תעשיית עושק של קשישים המבוססת על גנבה שיטתית מחסרי ישע" אמרה ח"כ כהן בעת קבלת האות.

ח״כ מירב כהן מקבלת את תואר יקירת הסתדרות הגמלאים, יו״ר הארגון שמוליק מזרחי (מימין) ויו״ר ועדת הפרס רוני כהן (צילום: צביקה רז)

יו״ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי אמר כי: "האות הוא ביטוי לתודה העמוקה אותה אנו חבים למתנדבים המסורים. המקדישים מזמנם וממרצם לפעילות למען חבריהם הגמלאים מבלי לקבל פרס".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אנו מבינים את צרכי הגמלאים בנושא רווחה, תרבות וספורט וכד’. הבית של העובדים בישראל תמיד ימשיך להיות גם הבית של הגמלאים בישראל"

"הדבר הכי חשוב שצריך לעשות בשנת 2020 הוא להעלות את קצבת הזקנה במדינת ישראל, גם על חשבון העובדים, ולכך אני מחויב" אמר יו"ר ההסתרות בנאומו. "בשנים הקרובות חוסנו של הגיל השלישי יהפוך להיות אחד הדברים המרכזיים. נעשה כל מה שצריך כדי לטפל בנושא הפנסיות, בנושא הגמלאות ובנושא קצבת הזקנה. הגדרתי את שנת 2020 בהסתדרות ובתכנית העבודה שלי כיו"ר, כ’שנת הגיל השלישי’. אמרתי כבר בתחילת הדרך ואני חוזר על כך: אני קורא לעסקת חבילה עם כל ממשלה שתקום, שעיקרה טיפול בקשישים ובגמלאים במדינת ישראל", אמר בר-דוד.

באשר להקצאת התקציבים לעניין זה, אמר בר-דוד: "אני רוצה לקיים מצב שהמעסיקים יתנו כסף. כבר יש לי הבנות איתם. ההסתדרות, דרך הכספים שמגיעים לעובדים בהסכם קיבוצי, תפריש את חלקה לטובת הקשישים, והמדינה תפריש אף היא את חלקה. רק כך נוכל להעלות את קצבת הקשישים בכמה מאות שקלים. מי שאומר לכם שזה יהיה שכר מינימום עושה טעות – לא נוכל לעמוד בזה לצערי מבחינה כספית".

הפגנת הסתדרות הגמלאים נגד הרפורמה בסיעוד והקפאת הפנסיות. 4 בנובמבר 2018 (צילום: עמר כהן)

יו"ר ההסתדרות הוסיף כי "אנו מבינים את צרכי הגמלאים בנושא רווחה, תרבות וספורט וכד’. הבית של העובדים בישראל תמיד ימשיך להיות גם הבית של הגמלאים בישראל. השקענו ואנחנו ממשיכים להשקיע עשרות מיליונים במועדוני גמלאים. אני קורא לכולם לבוא לראות, להתרשם ולהצטרף. ניתן את כל הכלים לטובת העניין הזה. כשאתה יוצא לפנסיה יש לך שתי אפשרויות, או לשבת בבית ולא לעשות כלום, או להישאר פעיל. אני קורא לכולם להיות פעילים בארגוני הגמלאים, בוועדים השונים. ההסתדרות נתנה לכם את מלוא האפשרויות להמשיך לקיים למעשה את פעילותכם הציבורית. למי שהיה פעיל ציבורי והחיידק הזה טמון בו, יש את האפשרות להיות פעיל במסגרת הסתדרות הגמלאים וזאת מתנה אדירה שיש לכם".

לקראת סוף דבריו, סיפר בר-דוד בנימה אישית: "אבי פרש מעיריית תל-אביב כמנהל אגף. הוא התחיל כפועל במפעל המים, היה פעיל בארגון העובדים והיה איש הסתדרות כל ימי חייו. בהגיעו לגמלאות המלצתי לו להתנדב בארגון הגמלאים של העירייה. זהו ארגון מפואר עם מסורת ארוכת שנים. הוא שמע בקולי ועשה כמה שנים טובות למען החברים בתוך הארגון הזה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website