בין התעשיינים לחלבנים

חיזוק למאבק הרפתנים ברפורמה במשק החלב – התאחדות התעשיינים מצטרפת למאבק. במכתב משותף של נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש ונשיא התאחדות האיכרים בישראל, דובי אמיתי לשר האוצר ושר החקלאות כתבו השניים "אנו מבקשים להביע את תמיכתנו במאבק המוצדק והחיוני של מאות הרפתנים הפועלים לביטולו של הסכם העקרונות בנוגע למדיניות בעניין מתווה רב שנתי לייעול ענף הבקר לחלב שנחתם בין משרד האוצר, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, התאחדות מגדלי הבקר לחלב והתאחדות חקלאי ישראל".

רפתנים בחליבה ברפת בצפון ישראל (נתי שוחט / פלאש90)

כאשר נחתם לפני חודש ההסכם בין משרדי האוצר והחקלאות לארגון מגדלי הבקר התגבשה קבוצה של כ-80 רפתנים ברפתות משפחתיות, המתנגדים להסכם בטענה כי הוא עתיד לחסל 80% מהרפתות המשפחתיות, רובן רפתות מושביות. במסגרת ההסכם המדינה מעודדת רפתות להתרחב ותשלם פיצוי לרפתנים שיעדיפו לסגור את הרפת, במקביל ההסכם כולל הפחתה מדורגת אך משמעותית במחיר המטרה – המחיר בו מוכרים הרפתנים את החלב למחלבות.

מאז החתימה על ההסכם הצטרפו עוד ועוד רפתנים לקבוצה המתנגדת להסכם ונכון להיום היא מונה כ-200 רפתנים. בינתיים עתרו הרפתנים לבית המשפט בדרישה שיבטל את ההסכם בטענה שהגוף שאמור לייצג אותם – ארגון מגדלי הבקר, פעל שלא על פי הכללים. במקביל יצאה היועצת המשפטית של משרד החקלאות עו"ד אפרת אביאני בחוות דעת חריפה ביחס להתנהלות אנשי משרד האוצר במשא ומתן שלדעתה נעשה שלא בתום לב ומגיע "לכדי עושק וניצול מצוקה של המגזר החקלאי".

מלבד הסולידריות שעולה מתמיכת התעשיינים ברפתנים, הרפתנים מצידם רואים בתמיכתו של ברוש צעד מבורך שכן להתאחדות התעשיינים יכולת השפעה משמעותית על הממשלה ומדובר בארגון בעל ניסיון בניהול מאבקים מסוג זה. "אנו מברכים את שרגא ודובי על תמיכתם בענף החלב ובייצור מקומי". אומר עודד שוהם יו"ר וועד הפעולה של הרפתנים. "איש אינו מפקפק בהבנתם הכלכלית העמוקה של ראשי מועצת הארגונים העסקיים בישראל".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website