ביקורת חריפה על רה”מ בנט, שאמר בקבינט: “אני רוצה שההורים יריבו אחד עם השני”

נפתלי בנט בפתיחת שנת הלימודים תשפ”ב בבית הספר המאוחד בירוחם (צילום: חיים צח, לע”מ)

ביקורת חריפה על דברים שיוחסו לראש הממשלה, נפתלי בנט, בקבינט הקורונה, לפיהם הוא מעוניין שהורים של תלמידים שהתחסנו "יריבו" עם הורים של תלמידים שלא התחסנו.

לפי דיווח בחדשות 13, בדיון על מתווה הלימודים בערים אדומות הציעה מזכ"לית הסתדרות המורים שהסף הנדרש ללמידה בכיתה בבתי ספר על יסודיים בערים אדומות הוא התחסנות (או החלמה מקורונה) של 70% לפחות מתלמידי הכיתה. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הציעה שהסף הנדרש יהיה שכבתי, ולא כיתתי. בתגובה אמר בנט לפי הדיווח: "לא נכון לקיים את זה באופן שכבתי, אני רוצה שההורים יריבו אחד עם השני. אני רוצה שההורים של אלה שחיסנו את ילדיהם יפעילו לחץ עם ההורים שלא חיסנו".

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אייל טל, דרש מבנט לחזור בו מהדברים. בנוסף דרש טל מהממשלה לאפשר לתלמידים שלא התחסנו להיבדק באופן תדיר כחלופה להתחסנות, בדומה לדרישה מעובדים במקומות בהם נדרש תו ירוק.

"הדברים המיוחסים לראש הממשלה, על כך שהוא רוצה, לכאורה, שההורים יריבו האחד עם השני, מזעזעים ומוטב היה שלא היו נאמרים כלל", אמר טל, "הורי וילדי ישראל אינם כלי משחק בידי ראש הממשלה."

לדברי טל, "הנהגת ההורים הארצית דורשת מראש הממשלה לחזור בו מאמירתו וחשוב מכל – לאפשר לכל ילדי ישראל את זכותם הבסיסית ללמוד במוסדות החינוך תחת בדיקות או חיסונים ולא תחת חיסונים בלבד. בניגוד לאמירה הזו – ההורים לא יריבו זה עם זה. ההורים כולם כאחד דורשים מהממשלה לאפשר את הבדיקות לצד החיסונים לתלמידים, כמו כל מגזר אחר ולחדול מהמתווה הכיתתי, שהוא לא הגיוני ולא ריאלי."

בפועל, בתי ספר רבים פועלים ממילא לפי המודל השכבתי. זאת מכיוון שבבתי ספר על יסודיים חלק גדול מהלמידה אינו מתבצע במסגרת כיתתית אלא של מגמות או הקבצות, ולכן, גם אם בכיתה מסוימת מספר הילדים שהתחסנו או החלימו גבוה מ-70%, אין ודאות שבכיתה של מגמה הסף יישמר. לכן בפועל חלק מבתי הספר העבירו את כל הלמידה ללמידה מרחוק בשכבות בהן מעל 70% מהתלמידים אינם מחוסנים או מחלימים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה חותר לסיים את תופעת הבידודים ההמוניים ולאפשר חיים נורמליים ככל האפשר לתלמידי ישראל ולהוריהם, תוך שמירה על בריאותם. לשם כך הוא מבקש מגורמי המקצוע השונים לבחון אפשרויות למתווים שיאפשרו למידה סדירה ורציפה".

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

עוד על חינוך ורווחה:

טבע, יצירה, משחקים והיסטוריה: בילויים לכל המשפחה בחול המועד סוכות

עימות בוועדת החינוך על חובת בדיקות הקורונה הביתיות בחזרה מחופשת סוכות

אלימות במסגרות לגיל הרך: שני שלישים מהתיקים נסגרו מחוסר ראיות

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website