בני גנץ לפעילי המטה לתיקון חוק הלאום: אפעל לתיקון החקיקה

יו"ר מפלגת חוסן לישראל, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, התבטא היום (שני) לראשונה בסוגיה פוליטית מאז שרשם את מפלגתו לבחירות הקרובות. בהצהרה מאולתרת מחוץ לביתו בראש העין בפני פעילי המטה לתיקון חוק הלאום וקבוצת עיתונאים, הביע גנץ התנגדות לחוק הלאום במתכונתו הנוכחית ואמר להם כי יפעל לשנותו.

"יש לנו ברית דמים אבל לא פחות מכך יש לנו ברית חיים", אמר גנץ לפעילים, "אנחנו צריכים לוודא שביחד אנחנו בונים את השותפות הזו ואת הברית הזו בצורה משותפת כברית חיים, כפי שראוי שיהיה. אעשה ככל שביכולתי לפעול למען תיקון החקיקה שיביא לידי ביטוי את הקשר העמוק והבלתי ניתן לניתוק לא רק בקרב אלא גם בחיים, לא רק בקושי אלא גם בטוב. נעשה את זה ביחד".

בתגובה לדברים מיהרו בימין החדש, מפלגתם החדשה של נפתלי בנט ואיילת שקד, לתקוף את הרמטכ"ל לשעבר וטענו כי הוא "חבר לשמאל". לפי הודעת המפלגה, "חוק הלאום הנו הישג היסטורי אשר מחזיר למדינה את אופיה הלאומי, היהודי והציוני מול השחיקה המתמשכת שגרם בג"ץ".

הפגנה נגד חוק הלאום, 11 באוגוסט 2018. (הרשימה המשותפת)

חוק הלאום שאושר בקריאה שנייה ושלישית ביולי האחרון במליאת הכנסת הוביל למחאה ציבורית מצד ערבים ודרוזים ברחבי ישראל. המחאה הגיעה לשיאה בהפגנת ענק שהתקיימה באוגוסט בכיכר רבין בתל אביב. לאחריה נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי העדה הדרוזית במטרה לסיים את המשבר. נתניהו אף הציג נוסח מרוכך לחוק, אלא שעד כה לא הושגו הבנות כלשהן ומחאת העדה הדרוזית והציבור הערבי כנגד החוק השנוי במחלוקת נמשכת.

הצעת החוק מעגנת בחוק-יסוד את מעמדה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ואת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית במולדתו כזכות ייחודית לעם היהודי, את סמלי המדינה, את ירושלים כבירת ישראל, את השפה העברית כשפת המדינה, את עקרון קיבוץ הגלויות ומעמד השבת ומועדי ישראל. כמו כן, הצעת החוק מעגנת את פיתוח ההתיישבות היהודית כערך לאומי וקובעת כי המדינה תשקוד על הבטחת שלומם של בני העם היהודי ואזרחיה המצויים בצרה בשל יהדותם או אזרחותם וכן תפעל בתפוצות לשימור הזיקה בין המדינה ובני העם היהודי ולשימור המורשת שלהם. הצעת החוק מקבעת את המעמד החוקתי של לוח השנה העברי כלוח רשמי של המדינה ואת יום העצמאות, חגי ומועדי ישראל וימי הזיכרון.

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website