בריטניה: איגודי המורים מאיימים בשביתה ודורשים תוספת ‘מעל האינפלציה’

הפגנת מורים בלונדון יוני 2022 (צילום: Guy Smallman/Getty Images)

איגודי המורים הגדולים בבריטניה דורש העלאת שכר של "אינפלציה פלוס" לכל המורים, ומאיימים בשביתה כללית. האינפלציה בבריטניה הגיע לשיא של 9.1% בחודש מאי, וצפויה להמשיך לעלות. המורים צעדו השבוע בבירה לונדון, ומחאתם מצטרפת למחאות שכר נוספות בעקבות עליית המחירים.

איגוד החינוך הלאומי שלח ביום רביעי מכתב לשרת החינוך נאדים זאווי, והזהיר אותה שהוא יפציר בחבריו לתמוך בצעדי שביתה אם לא תנקוט "פעולה מספקת". עוד הוסיפו במכתב כי לכל המכתבים מגיע העלאת שכר של "אינפלציה פלוס" בלי הבחנה. אם לא, איגוד המורים יתחיל לקדם צעדי שביתה בחודשים הקרובים אחרי הקיץ.

לפי האיגוד שכר המורים הריאלי ירד ב-20% מאז שנת 2010, עוד לפני השפעת עליית המחירים האחרונה. "שכר המורים הוא ברמה הנמוכה ביותר בהשוואה לשכר הממוצע מזה ב-40 השנים האחרונות" כתבו במכתב.

"אחד מתוך שמונה מורים מוסמכים חדשים עזב את העבודה שלו אחרי השנה הראשונה של הלימודים" כתבו והוסיפו כי אחד מתוך שלוש מורים עוזב עד השנה החמישית. "אתם לא יכולים להתחמק מהמספרים האלה, ומהמציאות שמאחוריהם".

בבריטניה נע שכר הבסיס למורים על בין 25,715 פאונד בשנה (כתשעת אלפים שקל בחודש) ל-41,604 פאונד בשנה (כ-14.6 אלף שקלים בחודש). בבירת אנגליה הנחשבת לאחת הערים היקרות בעולם שכר המורים גבוה יותר, לפי "סולם השכר" של לונדון.

מכתב אזהרה זו מצטרף למכתב דומה שכתב איגוד המורים הגדול השני בבריטניה, ה-NASUWT. איגוד זה ודרש העלאת שכר של 12% לכל המורים בספטמבר 2022, והעלאת שכר של 10% בספטמבר 2023. מספרים אלה אמנם נשמעים גבוהים, אך הם תואמים את ציפיות האינפלציה. בארגון זה חברים כ-313 אלף מורים, ובאיגוד החינוך הלאומי כ-510 אלף חברים.

דרישות השכר מצד המורים מצטרפות לצעדי המחאה של איגוד עובדי הרכבות, שהשביתו את העבודה בדרישה לתוספת שכר, וללחצים מצד איגודים נוספים, בעקבות עליית המחירים.

יוקר המחייה בבריטניה מטפס במהירות, עם עלייה שנתית של 9.1% במחירים נכון לחודש מאי. על פי קצב עליית המחירים יגבר ויגיע לשיא של 11% עד סוף השנה. מול מגמה זו, ניכרת שחיקה בשכר הריאלי.

הצעת הממשלה נכון לעכשיו היא להעלאת שכר של 8.9% למורים צעירים, ותוספת של כ-3% לשאר המורים.

 

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website