בר סימן טוב: אין תוכנית להגנה מהקורונה לכמיליון דיירים בדיור מוגן ובתי אבות

קרוב למיליון דיירים בדיו מוגן ובתי אבות,  כמו גם מאושפזים בבתי חולים פסיכיאטריים וגריאטריים נמצאים כיום ללא תוכנית להגנתם מנגיף הקורונה, כך אמר היום (חמישי)  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בישיבת הוועדה לטיפול במשבר הקורונה. לדבריו, פנה לשר הביטחון נפתלי בנט בבקשה שפיקוד העורף ייקח אזרחים אלה תחת אחריותו, אך הסתייג כי "זה מסובך" וכי "אין ביכולתי לערך מיליון בדיקות כל יום" לעובדי ודיירי הדיור הציבורי. עוד עלה במהלך הדיון כי קיימות כיום  2,864 מכונות הנשמה פנויות וכי משרדי הבריאות והביטחון נמצאים בתהליכי רכוש מחו"ל וייצור מקומי של מכונות נוספות.

"האירוע הזה הוא צונאמי שאי אפשר להיות ערוכים אליו" אמר לחברי הוועדה, "אני יכול לעבור אתכם חזית אחר חזית ולדבר אתכם על החוסרים שלנו. עם שפעת פנדמית היינו יודעים להתמודד היטב. זה משהו שלא היה כמותו בעת המודרנית. זה אומר שאנחנו נערכים לרוב הדברים תוך כדי תנועה. זה צונאמי, ועם צונאמי מתמודדים לא באמצעות בניית שובר גלים, אלה מפנים את החוף".

על פי בר סימן טוב, מספר החולים המאומתים עמד היום בבוקר הוא 2,495, אלף מהם התווספו בשלושת הימים האחרונים. לטענתו, הכפלת מספר החולים המאומתים תוך שלושה ימים, יחד עם הכפלה של מספר המקרים הקשים ל-41, מעיד על "עלייה אקספוננטיאלית" של התחלואה, ויש לצפות להכפלה נוספת כל שלושה ימים"
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ביחס לכמות מכונות ההנשמה הפנויות והדרושות אמר בר סימן טוב כי "יש מאמצים להגדיל את מספר מכונות ההנשמה. יש לנו במלאי 1,500 מכונות הנשמה זמינות ושמישות. אנו לוקחים את המלאי גם מהצבא כ-900-800 ועוד 70 מכונות הנשמה במערכת הפרטית. אנו פתוחים עם אלפים רבים של הזמנות למכונות הנשמה ואני לא יודע מתי יגיעו. במקביל עובדים במלוא המרץ לייצור מכונות הנשמה בארץ".

עוד אמר כי כי את ההשפעה של החמרת ההנחיות לציבור עליה הוכרז אתמול יהיה ניתן להעריך רק בעוד כשבוע. "אנחנו לא יודעים מה האפקט של מה שעשינו, אבל יש סיבה להיות אופטימיים", הסביר. לדבריו, המטרה של משרדש הבריאות היא לעצור את ההכפלה באחוזי התחלואה ולחזור לעלייה  במספר קבוע. 

ראש המל"ל מאיר בן שבת אמר לחברי הוועדה כי "אנחנו מתארגנים תוך כדי, זה לא שיש תוכנית מגירה לגבי איך מתמודדים עם הקורונה. האם כל השרים שותפים לכל החלטה ובכל עניין? לא. אי אפשר לנהל ככה מדינה. פיקוד העורף כמו משרד הביטחון ערוכים לקבל את השליטה". בהתייחסו לבדיקות אמר כי "יש דיון מקצועי בנושא, האם נכון להרבות בבדיקות בשלבים בהם אנחנו נמצאים. ראש הממשלה קבע יעדים ומשרד הבריאות עומד ביעדים הללו ואף יותר. כבר בסוף השבוע הזה נגיע ל-5,000 בדיקות. לצד המסקנות שמגיעות אלינו ממשרד הבריאות, יש אצלנו תהליך חשיבה עצמאי על בסיס נתונים סטטיסטיים".

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website