הורים לילדים עם צרכים מיוחדים לא יצטרכו לצרף אישורים כדי לקבל הנחה במס הכנסה

רשות המסים הודיעה היום (שלישי) הורים לילדים עם צרכים מיוחדים יוכלו לקבל את נקודות הזיכוי ממס הכנסה מבלי שיצטרכו להציג אישור מיוחד, שפעמים רבות גרם לעיכוב בקבלת ההטבה. שינוי זה יעשה על ידי העברת המידע ישירות ממשרד החינוך לרשות המסים.

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, שוועדת זכאות ואפיון קבעה כי הם זכאים לחינוך מיוחד בסל אישי, זכאים לקבל 2 נקודות זיכוי במס הכנסה. נכון ל-2021 שווי נקודת זיכוי אחת הוא 2,616 שקלים בשנה, שמקוזזים מתשלום מס ההכנסה.

עד היום היו צריכים הורים אלה להעביר לרשות המסים את החלטת ועדת הזכאות והאפיון, שבוחנת את הילד ומחליטה האם הוא זכאי לשירותי חינוך מיוחדים. ברשות המסים מציינים כי דרישה זו עיכבה לעיתים את הטיפול במתן נקודות הזיכוי, בפרט בשל מגוון התבניות של החלטות הוועדה ברשויות המקומיות ברחבי הארץ.
דבר היום – כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בעקבות השינוי יעבור המידע באופן מקוון ממשרד החינוך ישירות לרשות המסים. בזכות קבלת מידע מקוון זה, אחד מההורים לילדים שנקבעה להם זכאות לחינוך מיוחד בסל אישי בוועדה, יקבל שתי נקודות זיכוי בכל שנת זכאות לאחר שיפנה באמצעות טופס הבקשה לזיכוי ממס בגין קרוב עם מוגבלות (116 א’) או בכל דרך אחרת מפורטת, אולם מבלי שיידרש לצרף את החלטת הוועדה.

בשלב זה, קיבלה רשות המסים את המידע לגבי הזכאים לשנים 2020 ו-2021 ואלו יוכלו לערוך תיאום מס או להגיש דוח שנתי ללא צירוף החלטת הוועדה. לגבי זכאות לשנים קודמות, נדרש יהיה להציג את החלטת הוועדה (ועדת השמה) וזאת עד שהרשות תקבל את המידע הזה ממשרד החינוך. עם השלמת המהלך וקבלת המידע על השנים הקודמות, תוכל הרשות לפעול למימוש זכויות המס של הורים אלו. 

מהלך נוסף שהושלם לאחרונה, אנשים עם נכות רפואית מזכה לצמיתות שנקבעה ע"י הביטוח הלאומי או הרשות לזכויות לניצולי שואה, שיבקשו למשוך את כספי התגמולים יוכלו לעשות זאת באמצעות טופס 159 ומבלי לצרף את הפרוטוקול המקורי של הוועדה הרפואית בביטוח לאומי, דבר שלעיתים עיכב את הטיפול בבקשות אלו.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website