החל מיום שני הקרוב: שביתה בכלל השירותים החברתיים בארץ

איגוד העובדות הסוציאליות הודיע היום (רביעי), כי החל מיום שני הקרוב, ה-6 ביולי, יושבתו כלל השירותים החברתיים בישראל. ההודעה באה אחרי שפגישה בין יו"ר האיגוד ענבל חרמוני לנציגי משרד האוצר הסתיימה ללא פתרון לבעיות אותן העלה האיגוד.

במסגרת השביתה המתוכננת לא יערכו חקירות ילדים, לא יינתנו צווי הגנה לילדים ונוער בסיכון, לא יתקיימו ועדות להפסקת הריון, לא יינתן מענה לפניות קשישים, לא יטופלו מקרי אלימות במשפחה, לא יערכו השמות של קטינים לפנימיות ולא יוגשו תסקירי עובדות סוציאליות לעבריינים ועצירים שיחזרו לקהילה.

בתום פגישתה עם נציגי האוצר, אמרה חרמוני כי "נדהמנו לגלות שהאוצר לא הניח שום הצעה על השולחן במטרה למנוע את סגירת השירותים החברתיים. ניכר כי לאוצר יש כוונה כמעט מוצהרת לסגור את שירותי הרווחה. הגענו עם שלל הצעות כדי להגיע להסכם שימנע את סגירת שירותי הרווחה, אך לצערנו האוצר בכלל לא הסכים לדון בהן".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"אנחנו מבקשים משר האוצר ישראל כ"ץ להתערב במשבר", הוסיפה, "אחרת אנחנו הולכים לסגירה מוחלטת וחסרת תקדים של שירותי הרווחה. אנחנו לא מוכנים לחכות עם סגירת שירותי הרווחה רק לאחר ההלוויה הראשונה של עובדת סוציאלית שתרצח בגלל האלימות. אנחנו לא נמתין עם השבתת שירותי הרווחה רק אחרי שהשכר שלנו יהפוך אותנו בעצמנו למקרי רווחה. אם האוצר רוצה לסגור את בשירותים החברתיים – נסגור אותם עכשיו".

השירותים שיושבתו:

שירות מבחן מבוגרים, ילדים ונוער – לא יוגשו תסקירים של עובדים סוציאליים, מי שביצע עבירות ונעצר על ידי המשטרה עשוי להשתחרר או להישאר במעצר ללא הנמקה. נערים יוחזקו במעצר ללא ליווי של איש מקצוע.

הרשות לשיקום האסיר – לא ייבנו תוכניות של עובדים סוציאלים לשחרור אסירים שביקשו שחרור מוקדם ובכך יימנע שחרורם.  לא יהיה פיקוח וטיפול אחר אסירים משוחררים.

חקירות ילדים – לא יערכו חקירות ילדים. רק עובד סוציאלי חוקר ילדים יכול לחקור ילדים עד גיל 14. רק חוקר ילדים יכול לבדוק מול הנפגע/הפוגע (הילד) חשדות לפגיעה מינית או פיזית. ללא חקירה זו, כל אירוע עברייני שמעורבים בו ילדים מתחת לגיל 14 לא יטופל.

צווי הגנה – לא יינתן מענה של עובד סוציאלי לחוק נוער לפניות לצווי הגנה לילדים שעוברים התעללות פיזית, מינית, או הזנחה. הילדים יישארו בבית הפוגע. לא יינתנו הארכות צווים לשהייה במעונות והוסטלים. לא יינתן סיוע לקטינים במצבי סיכון.

יחידות הסיוע לבתי המשפט – לא יתאפשר לצדדים בהליכי גירושין להגיע להסדר ראייה/משמרות בגישור או בהליך משפטי.

פנימיות ומוקדי חירום – לא יערכו השמות של קטינים בסיכון לפנימיות, כפרי נוער ומוקדי חירום.

חוק החוסים – לא יינתן מענה לחסרי ישע ובעלי עיכוב התפתחותי, קשישים במצב סיכון שעברו התעללות.

מענה לפגיעות מיניות/אלימות במשפחה – בבתי החולים לא יינתן מענה לפגיעות מיניות שמגיעות למיון, חשד לאלימות במשפחה כלפי אישה או קטין.

טיפול בקשישים – לא יינתן מענה לפניות קשישים בנוגע לסיוע בקניית תרופות ומצרכים, טיפול רגשי בניצולי שואה, בדידות, מיצוי זכויות.

פניות משטרה – לא יינתן מענה לפניות משטרה בנוגע לאירועי אלימות של ילדים, עבריינות, שוטטות, זנות, נשים נפגעות אלימות.

פתיחת תיקים חדשים – לא ייפתחו תיקים חדשים בשירותי הרווחה.

השמות של ילדים עם צרכים מיוחדים -לא יערכו השמות, ילדים עם צרכים מיוחדים יישארו בביתם וללא מסגרת

ועדות להפסקת הריון – לא יתקיימו ועדות להפסקת הריון.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website