הישג ענק: ישראל במקום השני באליפות העולם בטניס כסאות גלגלים

הנבחרת הישראלית בדרגת קוואד (דרגת נכות גבוהה) סיימה בשנתיים האחרונות במקום השני בעולם, לאחר הפסדים בגמר לאוסטרליה ובריטניה, בשתי אליפויות העולם האחרונות. סגל הנבחרת כולל את נועם גרשוני, מדליסט הזהב מלונדון 2012 (שלא שיחק בתקופה האחרונה ולכן אינו מדורג בעולם), שרגא ויינברג המנוסה (מקום 20 בעולם) ואת פטריק בן אוריאל (מקום 121 בעולם). את הנבחרת מאמנת עופרי לנקרי, שמתפקדת כמאמנת היחידה בארץ שמאמנת נבחרת גברים.

בגמר הגדול נבחרת ישראל התחילה ברגל ימין עם ניצחון מרשים של גרשוני הבלתי מנוצח במשחקי היחידים בשלוש אליפויות העולם האחרונות. מול הקהל הביתי שעודד ללא הפסקה, ניצח גרשוני את ושוטה קאוואנו המדורג 15 בעולם 0:6, 4:6. במשחק השני, שרגא ויינברג נוצח ע"י קוחי סוגנו המדורג 3 בעולם 6:3, 6:2. בדרך לשוויון במשחק הגמר.

נועם גרשוני לאחרי הניצחון במשחק היחידים (צילום: גור מוצפי)

במשחק הזוגות פגשו הצמד ויינברג וגרשוני את היפנים סוגנו ומורואישי למשחק המכריע על התואר אלופת העולם. לצמד הישראלי לקח זמן להכנס למשחק והיפנים ניצלו זאת כדי לסיים את המערכה הראשונה עם 6:4. הצמד הישראלי נראו טוב במערכה בפתיחת המערכה השנייה בזכות החזרות טובות של גרשוני ומשחק רשת יעיל של ויינברג שהעלו את ישראל ליתרון 0:2, אבל היפנים היו מרוכזים יותר והשוו במהירות, בדרך לניצחון 6:2 במערכה ובמשחק כולו. ישראל מסיימת עם אכזבה מסויימת, אבל עם גאווה גדולה ומקום שני באליפות.

שרגא ויינברג ונועם גרשוני בסיום משחק הגמר מול יפן (צילום: ניר קידר)

שרגא ויינברג אמר בסיום: "התחושה הרבה יותר כואבת כי שיחקנו בארץ, מאוד רצינו וקיווינו להביא את הזהב כדי להפוך את השבוע הזה למושלם. כל מי שעסק בהקמה של האליפות עשה עבודה מדהימה ואני רוצה להודות להם ובמיוחד למי שהאליפות בלעדיו לא היתה פה – קובי וינר. אני מודה לכל חבריי בנבחרת, קיבלנו את כל התנאים להצליח, זה כמעט הצליח, אנחנו מאוכזבים".

נועם גרשוני: "היה לנו שבוע מדהים, אני שמח שאנחנו בפודיום כי זה חשוב פה בארץ, אני מאוד מאוכזב שלא הבאנו את הזהב. התחרות התנהלה בצורה מדהימה ואני שמח שהגיע המון קהל לאליפות עולם בכיסאות גלגלים, וגם כל המשפחה והחברים שלי. משהו חיובי בהפסד הוא שאני שמח שאם הפסדנו אז זה לנבחרת יפן, אנחנו חברים שלהם שנים, זו נבחרת מדהימה, אנחנו שמחים בשבילם".

הקפטנית עופרי לנקרי: "היה שבוע חוויתי ומרגש מאוד, התרגשנו וציפינו להיות בגמר פה בארץ. כל הנבחרת נתנה מאה אחוז ויותר ואנחנו בסך הכל מרוצים מהתוצאה. אנחנו הנבחרת שדורגה אחרונה באליפות וסיימה בפעם השלישית ברציפות במקום השני. מקווים בשנה הבאה להביא את הזהב"

הדרך למקום השני

נבחרת ישראל הוגרלה לבית קשה יחסית עם נבחרות ברזיל, ארה"ב החזקה ויפן המדורגת מספר 1 בעולם). במשחק הפתיחה של הנבחרת, ישראל גברה על נבחרת ארה"ב בתוצאה 1:2. במשחק השני ניצחה נבחרת ישראל את נבחרת ברזיל בתוצאה 2:1. נועם גרשוני עלה למשחק הראשון וניצח 1:6, 0:6 את אוגוסטו פרננדס. למשחק השני עלה פטריק בן אוריאל, שנוצח 6:3, 6:1 ע"י אימניטו סילבה המדורג 8 בעולם. למשחק הזוגות עלו גרשוני וויינברג מול סילבה ופרננדס וניצחו בקלות 0:6, 1:6, כדי להבטיח את הניצחון 1:2 במפגש.

נועם גרשוני (קרדיט: גור מוצפי)

במשחק על ראשות הבית מול יפן, שוב ניצחה ישראל ועלתה לחצי הגמר מהמקום הראשון בבית המוקדם. נועם גרשוני ניצח במשחק הראשון 0:6, 0:6 את קיי אוסמי . פטריק בן אוריאל נוצח 6:3, 6:2 במשחק השני ע"י מיצוטרו מורישי המדורג 11 בעולם. משחק הזוגות המכריע היה דרמטי, כשגרשוני וויינברג עלו מול קוחי סוגנו המדורג 3 בעולם ושוטה קאוואנו המדורג 15.

במשחק חצי הגמר גברה ישראל על נבחרת דרום אפריקה, שוב בתוצאה 2:1. גרשוני פתח את ההתמודדות עם ניצחון נוסף, הפעם על דונלד ראמפדי בתוצאה 3:6, 0:6. במשחק השני נוצח ויינברג על ידי לוקאס סיטהול הדרום אפריקאי המדורג 7 בעולם, בתוצאה  7:5, 7:5. במשחק הזוגות הקריטי, הצמד הישראלי השיג שוב ניצחון קריטי שהכריע את ההתמודדות והעלה את נבחרת ישראל לגמר שלישי ברציפות. גרשוני ווינברג ניצחו את המשחק בתוצאה 0:6, 5:7.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website