הלמ”ס: עלייה בביקושים לדירות חדשות ברבעון השני של 2019

עלייה של 2.3% בביקוש לדירות חדשות ברבעון השני של 2019 לעומת הרבעון הראשון, כך עולה מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מדובר ב- 7,210 דירות דירות שנמכרו ו-4,580 דירות שאינן לכירה שבנייתן החלה – סה"כ עמד המספר על כ-11,800 דירות. אף שבתחום הדירות שנמכרו נרשמה עלייה של 2.8% לעומת הרבעון הקודם, בניכוי השפעות עונתיות מדובר דווקא בירידה של 1.1%. בתחום הדירות שאינן למכירה המצב הוא הפוך. הנתונים בפועל מעידים על עלייה של 1.9% בלבד, אך לאחר ניכוי השפעות העונתיות מדובר בעליה של 7.6% בביקושים.

כרבע מסך כל הדירות החדשות המבוקשות נרשמה במחוז מרכז. 21.9% משויכים למחוז תל אביב. כלומר כמעט חצי מהבנייה החדשה נעשתה בגוש דן.

עוד מדווחים בלמ"ס  כי מגמת העלייה בביקוש לדירות חדשות היא עקבית מאז מרץ 2018, ועומדת על קצב של 1.7% בחודש. זאת אחרי שלוש שנים (מאמצע 2015 עד אמצע 2018) בהן נרשמו ירידות בביקושים.

פילוח הבנייה החדשה לפי אזורים מגלה כי כרבע מסך כל הדירות החדשות המבוקשות נרשמה במחוז מרכז. 21.9% משויכים למחוז תל אביב. כלומר כמעט חצי מהבנייה החדשה נעשתה בגוש דן. מחוז ירושלים, לעומת זאת, מחזיק 7% מהביקושים בלבד (שהן 824 דירות חדשות). עוד עולה מפילוח הביקושים למחוזות כי מחוז צפון מוביל בשיעור הבנייה שאינה מיועדת למכירה (בעיקר מדובר בבנייה עצמית של צמודי קרקע): 76% מהדירות החדשות בצפון נבנות שלא למטרת מכירה.

בלמ"ס מציגים גם פילוח של הביקוש לדירות חדשות לפי ערים. העיר שבגבולותיה נמכרו הכי הרבה דירות חדשות ברבעון האחרון היא באר שבע (492 דירות חדשות), חריש (364) וראש העין (347).

יורם אביסרור, מחברת אביסרור שבונה בימים אלה חמישה פרויקטים בבאר שבע הסביר את הגידול במכירות בעיר. "בחודשים האחרונים אנו שמים לב כי הרוכשים ירדו מהגדר ונרשמה עלייה של כ-20% בעסקאות בשוק החופשי" אמר, "את עיקר הגידול בבאר שבע ניתן להסביר הן במכירות של מחיר למשתכן שסוף סוף הבשילו לעסקאות והן לאור העובדה כי באר שבע פונה לקהל יעד מגוון של רוכשים."

עוד טוען אביסרור כי ההתפתחות שחווה העיר הדרומית והשיפור בנגישות התחבורתית שלה לאיזור המרכז הביאו גם הם לגידול בביקושים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website