הסכם קיבוצי חדש במנורה מבטחים: תוספת שכר כבר מאפריל

הסתדרות המעו"ף, חברת מנורה מבטחים פנסיה וגמל וועד עובדי החברה חתמו על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כ-1000 עובדים בחברה, לעומת כ-470 עובדים שכוסו בהסכם הקודם.

במסגרת ההסכם, שתוקפו עד סוף 2023, העובדים יקבלו תוספות שכר עבור השנים 2022-2020, כשתוספת בגובה 4% עבור 2020 ו-2021 תשולם רטרואקטיבית כבר בחודש הבא, כולל השלמת הפרשות סוציאליות. סך העלאות השכר עד סוף 2022 יכול להגיע לשיעור של 6.5%, בהתאם לעמידה ביעדי החברה.

ההסכם החדש מקצר את יום העבודה של העובדים החודשיים בחצי שעה, כך שיעמוד על 8 שעות וחצי (כולל הפסקה בת חצי שעה).
דבר היום – כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

עוד נקבע כי יוענק בונוס שנתי לעובדים הזכאים בכל אחת משנות ההסכם: עובדים שעתיים עם ותק של לפחות שנה וחצי במועד חתימת ההסכם יקבלו בתחילת מאי מענק חד-פעמי של 500 שקל. עובדים שהשלימו עשר שנות עבודה יקבלו בכל אחת משנות ההסכם מענק חד-פעמי בסכום זהה.

ההסכם מגדיר כי כל עובד יהיה זכאי לשני ימי בחירה בשנה, שבהם יוכל להיעדר בתשלום, ולמכסה מיטיבה של ימי חופשה לטובת אירועים מיוחדים כמו נישואים ולידות. לצד זאת יהיו זכאים העובדים בחברה לדמי מחלה מלאים מיום ההיעדרות הראשון.

עובד קיים עם ותק של 16 חודשים לפחות יהיה זכאי לקרן השתלמות, כששיעורי ההפקדות של החברה יגיעו עד 7.5%. עוד ייהנו העובדים מסבסוד ארוחות צהריים. הורים לילדים בגילאי 10-4 יהיו זכאים גם להחזר השתתפות בקייטנות בסך של 350 שקלים לילד.

בנוסף סוכם גם כי בכל שנה יוקצה סכום של 1,500 שקלים, כפול מספר העובדים בתחילת שנת התקציב, עבור תקציב רווחה, והוא ישמש לבניית תכנית רווחה שנתית בשיתוף עם הוועד.

"אני מברך על חתימת ההסכם הקיבוצי בחברה, שיביא לכך שעוד מאות עובדים ייהנו מביטחון תעסוקתי, העלאות שכר וקיצור שבוע העבודה" אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. "ההסתדרות כבית של העובדים בישראל פעלה ותמשיך לפעול לחיזוק העובדים בכל ענפי המשק, כחלק משיקום הכלכלה בדרך ליציאה ממשבר הקורונה".

מנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה וגמל, גיא קריגר אמר במעמד חתימת ההסכם: "אנו מברכים על ההסכם הקיבוצי שנחתם. עובדי מנורה מבטחים פנסיה וגמל הוכיחו במהלך תקופת הקורונה את מחויבותם המלאה להצלחת החברה ונרתמו למען מטרה זו, ואנו מודים להם על כך".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל אמר כי "באמצעות שיתוף פעולה פורה עם הנהלת מנורה מבטחים וועד העובדים, ולמרות אתגרי התקופה, צלחנו את המו"מ בצורה נכונה ומכבדת. הגענו להישגים מרשימים, והשגנו ביטחון ומעטפת לאוכלוסיות עובדים נוספות בחברה תוך יצירת איזון והגברת השוויון בין כל העובדים". לדבריו הוסיפה ראש חטיבת חברות הביטוח ובתי השקעות בהסתדרות המעו"ף, מירי גרגיר: "הגענו להישגים רבים ובראשם קיצור יום העבודה. היה לנו חשוב להגדיל את המעטפת ולהעצים את העובדים הקיימים בחברה, ואני מברכת שהצלחנו לעשות זאת ברוח טובה ולטובת כל הצדדים".

יו"ר ועד עובדי מנורה מבטחים פנסיה וגמל, לימור רופא מסרה: "הצלחנו להגיע להסכם קיבוצי שיאפשר לעובדים להרים ראש ולהמשיך לצעוד עם החברה קדימה. קיצור יום העבודה והכנסת מאות עובדים תחת המטרייה של ההסכם הקיבוצי הם הישגים שאנחנו מאוד גאים בהם, כשהשיח שפיתחנו עם ההנהלה איפשר לייצר הסכם ייחודי שנותן מענה לצרכים המיידיים של העובדים. בחודשים הקרובים ישולמו לעובדים תוספות שכר רטרואקטיביות ובונוסים שכל כך מגיעים להם".

בגיבוש ההסכם היו מעורבים גם עו"ד הילה גבר מהאגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. מטעם מנורה מבטחים היו מעורבים במו"מ המשנה למנכ"ל משה מורגנשטרן, מנהלת אגף משאבי אנוש הדס מרגלית, ומנהלת תחום מטה ומשאבי אנוש רוני סלע-אייזן.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website