“זול, קרוב לבית וכל החברים שלהם פה”: בית הספר של החופש הגדול החל

קייטנות בית הספר של החופש הגדול החלו לפעול היום (רביעי) ברחבי הארץ. תכנית הקייטנות שמפעיל משרד החינוך בשיתוף הרשויות המקומיות מיועדת לילדי גן ותלמידים שסיימו כיתות א’-ד’. התכנית פועלת בין השעות 8:00 ל-13:00, וילדים שהוריהם יבחרו בכך יוכלו להמשיך לצהרון עד השעה 16:00. שיעור התלמידים שנרשמו לתכנית שונה מרשות מקומית אחת לאחרת, ונע בין 40% בבאר שבע ל-80% בתל אביב-יפו.

לצד פעילות הפגתית, במשרד החינוך הציבו כיעד לקייטנות גם השלמת פערים שנוצרו בתקופת הסגר שהוחל עם התפרצות הקורונה. צוותי ההדרכה בתכנית מורכבים ממורים בבתי הספר וגננות בגנים שבחרו בכך, לצד סייעות, סטודנטים ומתנדבים. עלות התכנית מסובסדת בהתאם למצב הכלכלי ברשות המקומית, והצהרונים הם בתשלום נוסף. הרשויות המקומיות נאלצו להתמודד עם הקדמת הפעילות בשבועיים, בעקבות ביטול הארכת שנת הלימודים.

אלה ובר, תלמידות כיתה ב’ בבית הספר יהודה המכבי בתל אביב, באו לקייטנה מלוות בהוריהן. המחנכת שלהן מהשנה האחרונה לא תהיה בקייטנה, והן לא יודעות מי תהיה המורה במהלך הקייטנה. יפית, אמה של בר, אומרת כי רשמה את בתה לקייטנה "לא מאיזו אג’נדה, זו פשוט ברירת המחדל". זיו, אביה של אלה, אומר כי רצה שבתו תהיה עם חברותיה: "הם מאוד מגובשים בכיתה".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

זיו, אבא של יולי, הביא את בתו לקייטנה ב’יהודה המכבי’. היא ממשיכה עם המחנכת שלימדה אותה לאורך כל השנה. "בית הספר של החופש הגדול הציל אותנו, ההורים", הוא אומר, ומסייג: "הכל באי ודאות, בגלל שזה כל יום יכול להתנפץ, אז הכל בחצי כוח".

עמיר עבודי, אבא של אלי ונטע, הביא את ילדיו לקייטנה בבית הספר דוד ילין בחיפה: "הכי חשוב שהילדים שמחים ללכת לקייטנה עם חברים שלהם, כל השאר זה משני. רשמנו את הילדים כי זול, קרוב לבית וכל החברים שלהם פה. זה מאוד מקל שזה עד כמעט אמצע אוגוסט. שני הילדים במסגרת, ואני ואשתי עובדים. אחרי זה אולי ניסע לאילת."

על אי הארכת שנת הלימודים אומר עבודי: "חבל שהמורים פעלו כמו שפעלו. אני לא מצדיק את המדינה, אבל זה שלא האריכו את שנת הלימודים טלטל את ההורים. אנחנו מאוד מרוצים מהמורות אצלנו בבית הספר, והן גם ממשיכות ללמד בקייטנה את הילדים."

מינה חיים, אמא למרים, גדעון ודניאל, מחוץ לבית הספר דוד ילין בחיפה: "הצעיר שלי בפעוטון והבוגרים, תאומים – הולכים לקייטנה. אני סומכת על הקייטנה כי אני סומכת על המורים, למרות שהמחנכות של הילדים שלי לא עובדות בקייטנה. לא סומכת לא על המדינה ולא על העירייה. היה מקום להאריך את שנת הלימודים, אבל אני לא שופטת. שנה שעברה הילדים מאוד נהנו בבית הספר של החופש הגדול ואולי עדיף שינוחו מאשר שילמדו עוד שבועיים"

אלכסנדה, אמא של דן, הביאה את בנה לבית ספר לאו בק: "זה מאוד נוח שיש קייטנה בבית הספר. בשנה שעברה הילד היה בגן והיינו צריכים לשלם על מסגרת פרטית. אני לא מבינה את ההבדל בין אם היו מאריכים את השנה או לא. בחודש יוני הילדים לא למדו, אלא בעיקר שיחקו ועשו הפעלות והצגות – זה בסדר גמור בעיניי, בטח שלילדים בכיתה א’. קייטנה ובית ספר זה אותו דבר במקרה הזה."

על היחס הציבורי למורים אומרת אלכסנדרה: "אחותי מורה בנהריה והיא ממש פגועה ממה שקרה בחודשים האחרונים. היא עובדת מאוד קשה, כל המורים. וכל הזמן מדברים איתה כאילו היא גונבת כסף או חופשות מאנשים אחרים. לעמוד שנה שלמה מול כיתה של 35 ילדים זה לא צחוק."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website