חזרה ללימודים

בעקבות הסכמות שהושגו בסיועו של נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, הפסיק הסגל האקדמי הבכיר בשבע מכללות ציבוריות את השביתה בת חמשת השבועות בה נקט. על פי הסכמות שהושגו, יתנהל משא ומתן בכל מכללה, במטרה לחתום על הסכם קיבוצי תוך זמן קצר.

המועצה המתאמת של הסגל הבכיר במכללות הציבוריות מסרה כי ההבנות שהושגו הלילה אושרו כבר על ידי הוועדים במכללת עזריאלי ומכללת הדסה. לגבי שאר הוועדים- נוסח ההסכם יובא להצבעת הוועדים. במידה ואכן יאושר ההסכם יחודשו הלימודי בשעה 10:15 ואילך.

עוד נמסר כי "ההבנות שהושגו הלילה מצביעות על כברת דרך ארוכה שעבר הסגל הבכיר במכללות הציבוריות טרום השביתה. מועצת הסגל הבכיר הביאה לביטול נוסח חד צדדי שנכפה על הוועדים וחזרה להסכם העקרונות שנחתם באוקטובר 2017, ובהם ביטול הדרישה הדרקונית לשקט תעשייתי של תשע שנים מוחלט. עוד נקבע כי עד 1.3.19 יחתמו הצדדים על הסכמים מקומיים ביחס לבנות שישיגו הצדדים בתקופה הנוכחית. מועצת הסגל הבכיר מודה לכוח לעובדים על הליווי המסור לאורך מאבק זה ולנשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים השופט אייל אברהמי על תרומתו לקידום ההבנות ונכונותו ללוות את מהלך יישומן".

שלומי יחיאב, סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית מסר כי "אני גאה בסטודנטים ובכוח האדיר שהפגינו במטרה לייצר לחץ על המעורבים, מה שאכן הוביל לפריצת הדרך לתחילת המו"מ. אנחנו עוד לומדים את טיב ההבנות שהצדדים הגיעו אליהם, ומקווים שאכן מדובר בתהליך מהותי שיוביל להסכם רחב לשיפור תנאי המרצים. אני דורש מהנהגת המכללות לגלות כעת הבנה וגמישות מקסימלית אל מול הסטודנטים שעד כה היו תלויים באוויר, ומפציר בהם לשתף פעולה עם אגודות הסטודנטים למציאת מתווה אקדמי הוגן שיאפשר את קיומו של הסמסטר".

ח”כ עמיר פרץ, יו”ר השדולה למעמד העובד בישראל: “אני מברך על ההסכמות שאושרו מול משרד האוצר והנהלות המכללות, ומקווה כי יובילו לחתימה על הסכם קיבוצי שיבטיח תנאי העסקה הוגנים ובכך ייצב את רציפות ההוראה וישביח את איכות הלימודים. בימים  הקרובים אניח הצעת חוק שתתקן את הסעיף שמאפשר לפגוע בהם בחסות חופש אקדמי. לצד החקיקה, דרושה הבנה של מוסדות ההשכלה הגבוהה כי מצב זה לא יכול להימשך, וכפי שנדרש מהם לשמש דוגמא לקידמה ונאורות – כך עליהם לנהוג בהעסקה שוויונית של עובדים".

הסגל האקדמי פתח בשביתה בשל מחלוקת בינם לבין משרד האוצר, הוועדה לתכנון ולתקצוב וועד ראשי המכללות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website