חמאס כינס מסיבת עיתונאים להצגת ממצאי חקירה שניהל בעקבות פעולת צה”ל ברצועה

חמאס פרסם פרטים חדשים אודות ממצאי החקירה שקיים בדבר פעולת צה"ל שהסתבכה באזור חאן-יונס לפני כחודשיים שבמהלכה נהרג סא"ל מ’ ובעקבותיה הסלימו חילופי האש בין הצדדים במשך כמה ימים. "על הכיבוש ומערכת הביטחון שלו להיות מודאגים, שכן ‘האוצר המודיעיני’ שהשגנו נותן לנו יתרון אסטרטגי", אמרו אנשי הזרוע הצבאית של הארגון.

לפי פרסום של הזרוע הצבאית של חמאס, הכוח הישראלי נכנס לרצועה במשאית קטנה ורכב מסחרי ומצלמות האבטחה של ממשל חמאס ברצועה מראים כי הגיע לעומק הרצועה. במסיבת עיתונאים שקיים דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, עם סיום החקירה שניהל חמאס בעקבות התקרית, טען כי הארגון הצליח לחשוף ולטרפד מבצע ישראלי להנחת אמצעי מעקב והאזנה ברצועה. לטענתו ישראל ניצלה את מעברי הגבול כדי להכניס את הציוד לכוח המיוחד שפעל שם. אנשי הכוח ניצלו את תוואי השטח על גבול הרצועה כדי לעבור את הגדר בחסות הערפל. בחמאס טוענים עוד כי הכוח השתמש בתעודות זהות מזויפות של תושבי רצועת עזה ובזהות של אנשי ארגון הומניטרי.

פעילים בזרוע הצבאית של חמאס (צילום: Rahim Khatib / פלאש90).

הארגון הציג ציוד שנתפס וכלל כלי עבודה לקידוח, ניסור וחפירה כמו גם ציוד אלקטרוני ונשק קל. מהדברים שהוצגו עולה כי היתקלות הכוח הישראלי עם כוח חמאס בפיקודו של נור ברכה, מפקד גדוד מזרח חאן-יונס (שגם נהרג בתקרית), הייתה ליד מסגד בעיירה הממוקמת מזרחית לחאן-יונס. לדברי הארגון, תוך כדי קרב יריות עם אנשי הכוח המיוחד של חמאס החלו לוחמי צה"ל לסגת והתעכבו על מנת לחלץ נפגעים.

כשבועיים לאחר התקרית כבר דווח העיתון הלבנוני "אל אח’בר" כי החמאס השיג מידע רגיש על הפעילות החשאית שביצעה היחידה המובחרת של צה"ל בעומק רצועת עזה. על פי הדיווח, חמאס מצא מכשיר ריגול שלוחמי צה"ל התכוונו להרכיב באזור חאן יונס.

מקור בחמאס טען אז, כי הארגון הצליח לאתר כבר בחודש מאי מכשיר ריגול דומה, שמטרתו מעקב אחר רשת התקשורת של חמאס, ולהסירו. עוד נמסר כי חקירת חמאס מתמקדת במצוד אחר משאית בה, על פי חמאס נעשה שימוש על ידי צה"ל או על ידי משתפי פעולה מתוך רצועת עזה. מנגנוני הביטחון של חמאס סבורים כי המשאית נמצאת עדיין ברצועת עזה וכי מציאתה תשפוך אור על מה שהתרחש במשימה של היחידה המובחרת.

תמונות המסתערבים שפרסם החמאס

חמאס פרסם בזמנו גם תמונות של מבצעי הפעולה הצה"לית בעזה ובצנזורה הישראלית אסרו לפרסם כל פרט מידע בנושא. לטענת הפלסטינים הפעולה היא זו שבגינה החל סבב הלחימה האחרון בין ישראל לחמאס. גם בחשיפה הנוכחית פרסמו בחמאס פרטי מידע שהצנזורה אסרה לפרסום בישראל.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website