טראמפ סירב לגנות: ‘הבנים הגאים’ חגגו את התמיכה לה זכו בעימות

ארגון "הבנים הגאים" (Proud Boys) בארה"ב חגגו היום (רביעי) את התמיכה לה זכו מהנשיא דונלד טראמפ במהלך העימות הנשיאותי הראשון, כך לפי דיווח בניו יורק טיימס. בעימות סירב טראמפ לבקשתו של המנחה כריס וואלאס לגנות ארגוני עליונות לבנה ואף אמר "פראוד בויז, עמדו בצד והמתינו להוראות".

"הבנים הגאים" הם ארגון ימין הקיצוני הדוגל בעליונות לבנה, ומגדיר עצמו כ"ארגון פרו-מערבי של אחוות אחים עבור גברים". חלק ממנהיגי הארגון השתתפו בצעדות ניאו-נאציות והארגון משתף פעולה על דרך קבע עם ארגונים ניאו-נאציים. הארגון מעודד בגלוי גלויי אלימות, וחבריו נחשדים בכמה אירועי אלימות נגד מפגינים מתנועת "חיי שחורים נחשבים" (LBM) בחודשים האחרונים.

חברי ארגוני "הבנים הגאים" בהפגנת תמיכה במשטרה בפורטלנד (צילום: Robert P. Alvarez / Shutterstock.com)

פעילי "הבנים הגאים" יצאו לחגוג לאחר העימות. כנראה אפילו הם הופתעו מהסיוע המנטלי לא זכו מהנשיא טראמפ. אחד החברים בקבוצת טלגרם של הארגון כתב בקבוצה שהאמירה היא "תמיכה טקטית בפעולות האלימות שלנו", בעוד אחר הוסיף שכבר כעת הם רואים זינוק במספר המצטרפים החדשים לארגון. "היסוגו לאחור והתייצבו", כתב פעיל בארגון באתר 4chan, "מישהו הולך לעצור את המתפרעים האלה מהשמאל הקיצוני".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

עוד העידו חברים בארגון על עלייה חדה בבקשות להצטרף. על פי האתר גוגל טרנדס חיפושי הארגון באינטרנט עלו במאות אחוזים.

הארגון הלא-ממשלתי SITE, שעוקב אחר ארגוני טרור ברחבי העולם, מצא כי בערוצי טלגרם שמוקדשים לניאו-נאצים ולעליונות לבנה בארה"ב הציגו את דברי טראמפ בעימות כתמיכה בהם.

יריבו הדמוקרטי של טראמפ, ג’ו ביידן, ציין את החגיגות של חברי "הבנים הגאים" בציוץ בחשבון הטוויטר שלו לאחר העימות. ג’ייסון מילר, יועץ בכיר בקמפיין טראמפ, טען שכשהנשיא אמר שחברי הארגון צריכים "להמתין" הוא "בבירור התכוון שהם צריכים להפסיק לעשות מה שהם עושים".

הליגה נגד השמצה כינתה את "הבנים הגאים" ארגון שנאה וטענה שחבריו הם תומכי עליונות לבנה אנטישמיים. טוויטר השעתה את פעילות הארגון ברשת החברתית באוגוסט 2018, ופייסבוק חסמה אותם מפעילות באוקטובר של אותה השנה. בשנתיים האחרונות המשיך הארגון לגייס חברים חדשים דרך פלטפורמות אחרות, ונוכחותו בהפגנות גברה.

ביידן עצמו אמר בעבר שהוא החליט לרוץ לנשיאות לאחר שטראמפ כינה את הלאומנים הלבנים שהפגינו ב-2017 בשארלוסוויל, וירג’יניה, ב-2017, "אנשים מאוד נחמדים". באותה הפגנה נהרגה אישה אחת שמחתה נגד הלאומנים כשנדרסה על ידי אחד מהם.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website