“יוביל את צה”ל להישגים חדשים”

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, קיבלה את המלצת שר הביטחון ובחרה באלוף אביב כוכבי לרמטכ"ל הבא. ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן בירכו על ההחלטה, והיא תובא לאישור הממשלה בישבתה הקרובה.

מהוועדה נמסר כי היא קיבלה את קורות חייו של המועמד אלוף אביב כוכבי, את תשובותיו לשאלון שהכינה הוועדה ולאחר מכן גם הופיע בפניה, ואת נימוקיו של שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן, בכתב הבחירה.

הוועדה קיבלה גם את התייחסותו של הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, אשר את המלצתו למינוי חתם במילים אלה: "אני בטוח כי אלוף אביב כוכבי יוביל את צה"ל להישגים חדשים ולעמידה באתגרי השעה והעתיד, וממליץ עליו לתפקיד הרמטכ"ל בחום ובלב מלא".

הוועדה הודיעה כי לא הגיעו לידיה חוות דעת מקרב הציבור בנוגע למועמדותו של כוכבי, לאחר שהציעה זאת לציבור.  בסיכום דיוניה מסרה הוועדה כי לא מצאה פגם כלשהו בטוהר מידותיו של אלוף אביב כוכבי, כשם שלא מצאה פגם בטוהר המידות שבשיקולים להמליץ עליו לתפקיד ראש המטה הכללי של צה"ל.

״אני רוצה להודות לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים על אישור מינויו של האלוף אביב כוכבי כרמטכ"ל ה-22 של צה"ל" משר ליברמן. "האלוף כוכבי הוא בעל ניסיון מבצעי ופיקודי עשיר, ובעל יושרה, ערכיות ומוסריות. הבחירה שלי בו לרמטכ"ל היתה אך טבעית. אני בטוח שהוא האדם המתאים והראוי ביותר להוביל את צה"ל בעת הזאת.״

מראש הממשלה נמבר כי: "בנימין נתניהו מברך על הודעת הוועדה המייעצת למינויים בכירים בעניינו של אלוף אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל. ראש הממשלה יביא את המינוי לאישור הממשלה כבר בישיבתה הקרובה ביום ראשון ה-25 בנובמבר."

גם חברת וועדת החוץ והביטחון, חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), בירכה את הרמטכ"ל המיועד האלוף כוכבי לאור אישור הועדה למינוי בכירים: ״האלוף אביב כוכבי הוא הבשל והמתאים ביותר לתפקיד, וטוב לראות שתהליך המינוי לא נקטע למרות התפטרות שר הביטחון. אני משוכנעת שכוכבי יידע להתמודד עם האתגרים המורכבים שישראל תמיד ניצבת בפניהם ויודעת שהרמטכ״ל היוצא אייזנקוט, איש מוערך ואהוב שהתמודד עם אתגרים מבצעיים וערכיים, יכין אותו היטב למעבר מחבר במטכ״ל למי שעומד בראשו.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website