יש נגיד חדש

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את מינויו של פרופ’ אמיר ירון לנגיד בנק ישראל. ירון שנבחר לפני כחודשיים על ידי שר האוצר וראש הממשלה, צפוי להיכנס לתפקיד בהקדם לאחר שהנגידה קרנית פלוג כבר עזבה את התפקיד והעבירה את ניהול הבנק לסגניתה הפרופ’ נדין בודו טרכטנברג.

שר האוצר איחל "בהצלחה לנגיד בנק ישראל החדש פרופ’ אמיר ירון בתפקידו החדש. כלכלת ישראל נמצאת במצבה הטוב ביותר מאז קום המדינה ואנו נמשיך לעבוד יחד עם הנהלת בנק ישראל החדשה בהובלת הנגיד לטובת המשך שגשוגה".

ירון עצמו אמר הבוקר כי "אני מודע לכובד האחריות המוטלת על כתפיי, ואעשה כל שביכולתי כדי לבצר את חוסנה והמשך צמיחתה של כלכלת ישראל, באופן שהציבור כולו יהנה מפירותיה. אני מודה לנגידה היוצאת, ד"ר קרנית פלוג, שמעבירה לידי מוסד מנוהל לתפארת, שמוביל כלכלה צומחת ויציבה, וגם לד"ר נדין בודו טרכטנברג, אשר משמשת כנגידה בפועל עד לכניסתי לתפקיד. אני נרגש לחזור לישראל לאחר השנים בהן שהיתי בארצות הברית  לטובת עבודתי האקדמית, ורואה במשרה זו את פסגת דרכי המקצועית".

פרופ’ ירון נחשב לחוקר מוביל שפרסומיו האקדמיים בנושאי מאקרו-מימון זכו לתהודה בעולם המחקר הכלכלי. ירון מגיע לתפקיד הנגיד לאחר מספר שנים בהן לימד בבית הספר וורטון לכלכלה באוניברסיטת פרינסטון. בצעירותו שירת ירון באגף היועץ הכלכלי לרמטכ"ל.

על אף הקריירה האקדמית המצליחה, הבחירה של נתניהו וכחלון בפרופ’ ירון הפתיעה רבים בעולם הכלכלה הישראלי, שכן מעט מאוד ידוע על עמדותיו ותפיסותיו הכלכליות. ירון מגיע מקרירה מחקרית בעיקרה ולא שימש בתפקידים ביצועיים רבים. לעומת מתמודדים אחרים לתפקיד, שמו של ירון לא היה מוכר לרבים בישראל ולכן קשה להעריך כיצד יוביל את מדיניות בנק ישראל בקדנציה הקרובה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website