לאחר האסון בלבנון, תושבי ביירות משתמשים ברשתות החברתיות לאיתור נעדרים

תושבי העיר ביירות מנסים לאסוף את השברים ביום שאחרי הפיצוץ הגדול בנמל המרכזי של לבנון.

בסרטונים רבים המופצים ברשתות החברתיות ניתן לראות את הדרמה מתרחשת כאשר החל לעלות באש אנגר מס’ 12 בנמל וכעבור מספר דקות החלו מתפוצצים בזה אחרי זה כל המחסנים שבנמל עד אשר פטריית עשן עצומה אופפת את קו השמיים של ביירות.

בסרטונים רבים המופצים ברשתות ניתן לצפות באנשים, נשים וילדים כאשר הם צופים בפיצוץ הראשון ואז עפים מההדף של הפיצוץ השני וכל זה בשידור-חי.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

תמונות מהשטח

בטוויטר, תחת ה-האשטאג #beirut  מתפרסמות תמונות רבות שמספרות את סיפור האסון. הצלאם בילאל ג’אוויש אשר מעיד על עצמו: " 16 שנה שאני צלם עיתונות ומסקר מלחמות ,  מעולם לא ראיתי מחזה כזה" מציג תמונה של שלישית תינוקות שזה עתה נולדו, עטופים ומחובקים על-ידי אחות בבית החולים כאשר לדבריו הם מוקפים "הרוגים ופצועים".

https://www.facebook.com/photo?fbid=150781259970241&set=gm.918459341969601

מדור לחיפוש קרובים ברשת

כאשר החלה השריפה הוזעקו למקום כוחות הצלה וכיבוי אש רבים. כפי שזכור לישראלים מתקופת הפיגועים וכפי שזכוי לכולנו מאסון התאומים, אנשי הכיבוי וההצלה היו הראשונים להיפצע בפיצוץ המשנה ולהיקבר מתחת להריסות.

אי-סדר רב שורר עכשיו בביירות. מצליבים רשימות נעדרים ומחפשים להשוות אותן לפצועים בבתי החולים או להכניס אותם לרשימות הנעדרים.

לבנונים רבים פונים מאז אתמול אחר הצהריים לרשתות החברתיות כדי לנסות ולקבל מידע על קרובי משפחה וחברים שנותק איתם הקשר. הודעות כגון: "ג’ו אנדון, עובד בנמל ביירות נעדר מאז הפיצוץ היום, אם מישהו מכיר פרטים בבקשה ליצור קשר". מתפרסמות לעשרות ברשת.

באינסטגרם פתחו תושבי לבנון דף ייעודי לאיתור נעדרים. בדף זה יכולות משפחות הנעדרים להעלות תמונות ופרטים ליצירת קשר.

קריאה להתגייסות חברתית

הרשתות החברתיות הפכו גם במה לקריאה לתרומות דם. ארגון הצלב האדום הלבנוני פרסם בטוויטר קריאה לאזרחי לבנון להגיע ולתרום דם כדי לסייע בטיפול בפצועים הרבים, יחד עם רשימה של תחנות בהם ניתן לעשות זאת. הצלב האדום, יחד עם ארגונים לבנוניים אחרים, גם פתחו פלטפורמה אינטרנטית לתרומת כספים לארגונים שמעניקים סיוע ראשוני לפצועים בביירות.

https://www.facebook.com/photo?fbid=916221642196921&set=gm.919106988571503

 

קריאה לסיוע בינלאומי

בעקבות האסון מדינות רבות נרתמות לסייע ביניהן תוניסיה, עזה סוריה. מדינות האזור מציעות מגורים לאנשים הרבים שאיבדו את ביתם.

מדינאים רבים בישראל התייחסו לאסון בביירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח היום את דבריו בכנסת בהשתתפות בכאבו של העם הלבנוני. כבר אתמול (ד’) פרסמו שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי את השתתפותם בכאב העם הלבנוני והציעו את עזרת מדינת ישראל. צריך לציין כי מדינת ישראל הושיטה עזרה גם לעם הסורי והציבה בגבול עם סוריה בית חולים שדה שסייע לטפל בפצועים סוריים.

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website