לא יצביעו על פיזור

סיעות האופוזיציה הסירו את הצעות החוק לפיזור הכנסת מסדר היום של מליאת הכנסת היום (רביעי), מתוך הבנה שאין היתכנות כי יזכו לרוב. "אנחנו הורדנו מסדר היום את הצעות החוק לפיזור הכנסת, אבל הכנסת הזו צריכה להתפזר. ראש הממשלה אומר ויודע שאם אנחנו נלך לבחירות, לא הוא ולא אתם תהיו בשלטון", אמרה יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני).

שבוע לאחר התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן ופרישת מפלגתו ישראל ביתנו, ניצבת היום (רביעי) הקואליציה הצרה של 61 חברי כנסת בפני מבחנים ראשונים, בדמות הצעת חוק לפיזור הכנסת וכן הצעת חוק המתירה תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת. באופוזיציה ובקואליציה נערכו לגיוס כללי לקראת ההצבעות. גם אם יעברו החוקים בקריאה טרומית אין לכך משמעות רבה, מלבד הצגת הקואליציה באור מביך, והעלאת ספקות על יכולתה להמשיך ולתפקד. כאמור, הצעות החוק לפיזור הכנסת הוסרו.

יו"ר האופוזיציה לבני ביקרה בחריפות את מדיניות הממשלה. מול קריאות ביניים וצעקות רמות, ואמרה כי "כששרת התרבות משתמשת בדמו של ילד קטן כדי לעשות סיבוב פוליטי, השימוש בכך לא יחזיק מעמד". לבני פנתה לרה"מ נתניהו ואמרה כי "יש עכשיו הפסקת אש מאוד שברירית. אל תשאיר את תושבי הדרום תלויים בחסדם של הקטארים ובמזוודות הכסף שלהם. תעשה שינוי אסטרטגי, אמץ את האסטרטגיה שלנו, תעבוד עם המתונים נגד הקיצונים – האיום שבסוף אין אחריו כלום זו הפגיעה בכושר ההרתעה של מדינת ישראל, ממשלה שמפקירה את תושבי הדרום ממשלה מושחתת ממשלה שמשתמשת בטרור בפחד ובדם היא ממשלה שצריכה ללכת שעה אחת קודם".

במקביל, התפתח עימות פומבי בתוך סיעת המחנה הציוני: יו"ר הסיעה ח"כ יואל חסון האשים את ח"כ חיליק בר בהיעדרות לא מתואמת מההצבעות במליאה עקב נסיעה מתוכננת לסין, בעוד בר טוען כי הנסיעה תואמה ואושרה לפני מספר שבועות. חסון אמר כי בר כינה את חסון "שקרן" ואמר כי "תפקידך להוביל קבוצה ולא לתקוע לה סכינים בגב ולשקר לצרכיך הפופוליסטיים". הוא הוסיף כי "אני נמצא מלפני מספר שעות בסין בנסיעה אליה התחייבתי מזמן במסגרת תפקידי כיו"ר אגודת הידידות בין הכנסת לפרלמנט הסיני, ואציין כי כמובן לא העזתי לטוס לפני שדאגתי להתקזז עם מישהו מהקואליציה, במקרה זה עם ח"כ יצחק ועקנין (ש"ס), כך שהיעדרותי לא באמת נספרת".

הצעת חוק נוספת שתעלה היום להצבעה בקריאה טרומית היא הצעת חוק תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת, של ח"כ יעל גרמן ו’יש עתיד’.  "זוהי הפעם הרביעית שאעלה את הצעת החוק לתחבורה ציבורית מצומצמת בשבת רק שהפעם יש לנו סיכוי אמיתי לשינוי היסטורי, שינוי שרוב הציבור תומך בו" אמרה אתמול גרמן. "מחר יש לנו הזדמנות, אופוזיציה וקואליציה, לעשות צדק חברתי ולאפשר לכולם ניידות בשבת".

עוד הוסיפה גרמן כי: "התנגדות לתחבורה ציבורית בשבת היא פגיעה ישירה והענשת השכבות החלשות כמו גם אוכלוסיות שאין להן רכבים פרטיים ולכן נגזר עליהם להישאר בעוצר ביתי בשבתות וחגים. הפעלת תחבורה ציבורית בשבת היא חובה חברתית ואני מצפה שחברי הכנסת ינהגו באחריות עם חלון ההזדמנויות שנוצר, על מנת לשים סוף לעוולה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website