לא מוכנים לשתוק

עשרות תושבי הדרום הפגינו אמש (רביעי) בכניסה לעיר שדרות, זאת במחאה על המצב הביטחוני והחלטת הקבינט המדיני ביטחוני ללכת להסדרה מול חמאס. למשך מספר שעות נחסם כביש 34 בין צומת שער הנגב לצומת ניר עם, כמו גם הכניסה לעיר מכביש 232, זאת עקב הבערת צמיגים על ידי המוחים. כשמונים מפגינים חסמו את הכניסה לאשקלון, אף זאת במחאה על הפסקת האש.

מחאת תושבי הדרום בכניסה לשדרות (צילום: דוברות המשטרה).

מוקדם יותר אתמול, עשרות מתושבי עוטף עזה הפגינו במעבר כרם שלום, בגבול הדרומי עם הרצועה. זאת, לדבריהם, במחאה על אוזלת ידה של הממשלה בהתנהלות מול המצב הביטחוני בדרום, ולאחר הפסקת האש שהושגה לטענתם חרף העובדה שלא נרשם הישג בתום ההסלמה האחרונה, שבמהלכה נורו כ-460 רקטות לעבר שטח ישראל. בין המשתתפים במחאה היו מאות תלמידי תיכון שאף יזמו את ההפגנה.

גם אמש התקיימו מספר הפגנות מתקיימות בדרום, אחרי שכ-500 מתושבי שדרות מחו על החלטת הקבינט.  בעקבות ההפגנות, נחסמו הכבישים בצומת מעון וצומת אורים, ובנוסף בכניסה לשדרות, נתיבות ואופקים.

מחאת תושבי הדרום בכניסה לשדרות (צילום: דוברות המשטרה).

בהפגנה בשדרות, הפגינו התושבים בצומת הכניסה לעיר במחאה על הפסקת האש בין ישראל לחמאס. "הדם של תל אביב לא יותר אדום משלנו. ממשלה רופסת! הקבינט לא צריכים לישון פה ולשכב עם הילדים על הכביש באזעקה. חתמו הפסקת אש כי פחדו שזה יגיע לתל אביב ויבנה", אמרו המפגינים. "זו לא הפגנה של שנאה. אנשים מיואשים. רוצים שקט, לא כניעה לטרור של ליברמן בנט ונתניהו", הוסיפו.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website