מחאה בחוף הכרמל: לא לקבל תרומה מחברת האנרגיה אנרג’יאן

המועצה האזורית חוף הכרמל אמורה לאשר היום (שני) אחר הצהריים באופן סופי קבלת תרומה בגובה חצי מליון דולר מחברת קידוחי הגז אנרג’יאן, אשר אמורה לפתח את שדות הגז "כריש" ו"תנין" להפקה בשנים הקרובות. חלק מתושבי האזור, מארגון "שומרי הבית", שהשתתפו ביחד עם המועצה במאבק כנגד תכנית הפיתוח של מאגר לוויתן, במרחק 10 ק"מ מול חוף דור מודאגים מתרומה זו. אמנם חברת אנרג’יאן מתכוונת להשתמש באסדה צפה בלב ים, ולא באסדה מקובעת, הקרובה יותר לחוף, אך מתקני קבלת הגז בחוף ייבנו בשטח המועצה.

במכתב ששלחו למליאת המועצה כתבו פעילי סביבה מהאיזור "גם אם הליך קבלת התרומה חוקי ובשלב זה לא קיימת מניעה חוקית לקבלת התרומה, לדעתנו, יצירת קשר כספי בין המועצה האזורית לבין חברה להפקת גז, יכול ליצור בעיות רבות בעתיד, מול הרשות, התושבים וחברת אנרג’יאן".

בין השאר מציינים הפעילים כי מדובר בניגוד עניינים עתידי, קבלת תרומה מגורם הבונה בשטח הרשות ועוד. מליאת המועצה תומכת בפתרון שמציעה החברה באסדת כריש ותנין,  ודווקא על רקע זה דורשים הפעילים לדחות את התרומה: "אם המאבק שלנו למניעת זיהום מהאסדות בים איננו NIMBY עלנו להישאר בעלי יכולת ביקורת ישרה גם כלפי חברת אנרג’יאן."

"היזהרו מגרינווש! שמרו אך ורק על טובת הציבור! הישארו נטולי פניות כדי שתוכלו לעמוד בטוהר מידות ובלב צחור בתפקיד אליו נשלחתם על ידי הציבור!".

מהמועצה נמסר בתגובה: מליאת המועצה דנה בנושא פעמיים, כאשר 28 חברי מליאה הצביעו בעד ואחד נמנע למתווה שיתוף הפעולה עם אנרג’יאן.  (פרוטוקולים זמינים באתר המועצה). חשוב להבהיר כי אין כל שאלה של ניגוד עניינים משום שמערכת הגז הארצית כלל לא נמצאת בסמכותה של המועצה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website