מנופאי שדיווח על מפעיל מנוף בלא רישיון והותקף באלימות יפוצה

חבר ועד המנופאים הארצי, שהותקף באלימות לאחר שדיווח על עובד שהפעיל מנוף בלא רישיון, יפוצה ב-9,000 שקלים במסגרת הסכם פשרה. הנתבע, אשר נטען כי תקף את העובד, הכחיש נמרצות את שיוחס לו, אך בדיון שהתקיים ביום שני בבית משפט השלום באשדוד חתם על הסכם הפשרה, במסגרתו סולקו על הטענות כלפיו. לבקשת הוועד, מלבד הפיצויים שיקבל חבר הועד שהותקף, הסכים הנתבע במסגרת הפשרה, להעביר 2,000 שקלים נוספים ישירות למשפחתו של מנופאי שנהרג בתאונת עבודה בשנת 2015.

אירוע התקיפה, התרחש במהלך סבב הלחימה האחרון בנובמבר, באתר של חברת שיפרה  ‘שפרה יזמות ובינוי’. "קיבלנו מפיקוד העורף הנחיה שלא להפעיל את המנופים פה באיזור", סיפר אז חבר הועד המותקף ארקדי בונדרנקו ל’דבר’. "לקחתי את אשתי לעבודה, שתיתי אצלה קפה במשרד והסתכלתי מהחלון. ראיתי את המנוף עובד. לפני כן דיברתי עם המנופאי של אותו המנוף שאמר לי שהוא נשאר בבית. הלכתי לברר מי עובד על המנוף הזה אם המנופאי יושב בבית – והבנתי שיושב שם אדם בלא רישיון. ראו את זה גם על פי צורת ההפעלה של המנוף. אתה רואה שיש טלטולים מיותרים, שמנופאי עם רישיון לא עובד ככה. רואים שזה אדם שלא מכיר את המכונה".

"הלכתי לבדוק והתחלתי לצלם עם הפלאפון. פניתי למשרד העבודה, ממש בזמן שצילמתי. הוא אמר לי שאין לו מספיק פקחים לשלוח לי, אז שאסע למשטרה. התקשרתי למשטרה להגיד להם על האירוע כי קיוויתי שהם יורידו אותו מהמנוף ולא אני, כי סך הכל זו לא עבודה שלי. הפועלים אמרו לו שאני עומד ומצלם. הוא ירד מהמנוף והתחיל להכניס לי מכות".  לדבריו תקף אותו פיזית באגרופים, שבר את משקפיו וחטף את המכשיר הסלולרי שברשותו. בעקבות האירוע אף הגיש תלונה במשטרה.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

את התביעה בבית המשפט ליוותה ההסתדרות באמצעות עו"ד גלי הכט יפה, וזאת במטרה ליצור הרתעה ולהבהיר כי ההסתדרות לא תשתוק כאשר מנופאים מותקפים ובפרט כשמדובר בחבר ועד ארצי המבצע תפקידו.  במהלך הדיון הבהירה כי היא ממליצה לצדדים לנהל מו"מ על מנת לסיים את התביעה, ואף הקצתה להם לשם כך זמן באולם בית המשפט על מנת לבוא בדברים, ולבסוף קיבל הסכם הפשרה תוקף של פסק דין. "אני מברכת על השיח המכבד שניהלו הצדדים אתמול בבית המשפט", מסרה עו"ד  הכט יפה לדבר. "בסופו הגענו לפשרה לשביעות רצון שני הצדדים. תקוותי שמקרים כאלה לא יישנו ושמכאן תצא קריאה לכל בעלי ומנהלי אתרי הבניה לשמור על החוק ועל חייהם וביטחונם של העובדים".

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל (צילום: אורן כהן דוברות ההסתדרות)

"אני שמח ומברך על הפשרה שהושגה בבית הדין" הוסיף יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל. "נכנסנו לתהליך מורכב ומסובך להסדרת תחום המנופאים ואנחנו הולכים איתו עד הסוף. צירפנו למעלה משני שליש מהם כחברים בהסתדרות. זו אוכלוסיה שבעבר הייתה מפוזרת והיום היא מלוכדת. הסדרנו את צורת ההעסקה שלהם באמצעות חברות ייעודיות. ההסתדרות לא תתפשר בכל הנוגע לניצול ופגיעה בעובדים הללו. היא תתן לה את כל האמצעים להגן על עצמה, ותלווה הן באופן פרטני והן באופן כללי".

"לא ניתן לאף אחד לפגוע במפעילי העגורנים. נלווה כל אירוע ונאבק על זכותם לעבוד בבטיחות ובביטחון" מסר יו"ר הועד הארצי של מפעילי עגורן צריח. הועד בירך על הסכם הפשרה והודה ללשכה המשפטית של ההסתדרות ולעו"ד הכט יפה. "נמשיך לחזק את הקשר וההידברות עם המעסיקים, ובכללם גם המעסיק במקרה זה, מתוך אמונה שביחד נוכל לשפר את תנאי המנופאים ואת ביטחונם" הוסיף.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website