מפקחים מהשטח

בעקבות חקיקת חוק חובת מינוי עוזרי בטיחות באתרי הבניה הגדולים, נפתח לראשונה קורס להכשרת עובדי בניין וותיקים לתפקיד. על פי החוק יחוייב כל אתר בניה בגובה למעלה מ-7 מטר ובשטח של למעלה מ-1000 מ"ר במינוי עוזר בטיחות שיעסוק אך ורק בקידום ושמירת הבטיחות באתר. את החוק יזם ח"כ איל בן ראובן (המחנ"צ), בשיתוף עם יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אלי אלאלוף וח"כ עבד אל חכים חאג’ יחיא. 

הודעה על הפסקת העבודות באתר הבנייה בו נהרג כאמל אגבארייה ז"ל, 9 באוקטובר 2018 (קרדיט: משרד העבודה והרווחה)

הקורס הינו שיתוף פעולה בין ‘קרן מעגלים – למען עובדים ותיקים במקצועות שוחקים’ המנוהלת על ידי ההסתדרות והמעסיקים, עם התאחדות בוני הארץ שתהיה אחראית על תכני הקורס. הרעיון הוא לאפשר לפועלים וותיקים לבצע הסבה מקצועית בתוך הענף, לתפקיד עוזר הבטיחות שהינו תפקיד פחות פיזי – אך כזה שיכול לעשות שימוש בניסיונם העשיר שצברו לאורך שנות עבודתם.

הקורס החדש שייערך בפריסה ארצית, יהווה פתרון מיידי לצורך שנוצר על פי החוק לעובדים אלו, ויחל כבר בדצמבר 2018, כאשר במהלך 2019 יוכשרו מאות עובדים לתפקיד זה.

קרן מעגלים, הממומנת על ידי המדינה, הקצתה כ-2.5 מיליון שקלים להכשרות אלו, אשר ימומנו אך ורק על ידה, ללא השתתפות מצד העובד או חברות הבנייה (המעסיקים). היקף הקורס יהא 100 שעות ותנאי הקבלה אליו הם עובדים בני 45 ומעלה ועד שנתיים לפני גיל פרישה, עם נסיון של 7 שנים בעבודה שוחקת, כשמתוכן לפחות שנתיים ניסיון עבודה באתרי בנייה. כאן תוכלו להוריד טופס בקשה להרשמה לקורס.

קרן מעגלים הוקמה בעקבות העלאת גיל הפנסיה במימון האוצר, ונמסרה לניהול משותף של ההסתדרות ולשכת התיאום של הארגונים העסקיים בפיקוח משרד העבודה והרווחה. מטרתה לאפשר קצבאות גישור והכשרות מקצועיות לעובדים ותיקים העובדים כאמור במקצועות שהוגדרו כמקצועות שוחקים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website