נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער עלתה לגמר אליפות אירופה

נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער העפילה היום (שבת) לגמר אליפות אירופה המתקיימת בגרמניה, עם ניצחון גדול בחצי הגמר על נבחרת בריטניה בתוצאה 4:3. בעקבות הניצחון הבטיחה נבחרת ישראל את השתתפותה במשחקים הפראלמפיים בטוקיו 2020. בחצי הגמר השני ניצחה טורקיה את גרמניה בתוצאה 7:0. מחר (ראשון) בשעה 12:30 תפגוש ישראל בגמר אליפות אירופה את אלופת העולם טורקיה.

בריטניה, הנבחרת המפתיעה של הטורניר, סיימה את שלב הבתים במקום הרביעי עם ניצחון לא צפוי על נבחרת ישראל. ברבע הגמר הפתיעו הבריטיות את אלופת אירופה היוצאת רוסיה, והגיעו לחצי הגמר.

נבחרת כדורשער הנשים חוגגת עליה לגמר אליפות אירופה (קרדיט: שרי בן דוד)

גם במהלך המשחק השני בטורניר מול נבחרת בריטניה ישראל התקשתה, אך הפעם יצאה כשידה על העליונה. הישראליות הצליחו לחזור פעמיים מפיגור ולעצור 4 פנדלים של בריטניה, כדי להבטיח את הניצחון החשוב במשחק צמוד והפכפך. את ארבעת השערים לזכות ישראל הבקיעה ליהיא בן דוד, שהעלתה את סך שעריה בטורניר ל-26.

"היה לא פשוט, בעזרת משחק קבוצתי והרבה מלחמה עשינו את המשימה שלנו", אמרה לאחר המשחק שחקנית הנבחרת אורי מזרחי, "אנחנו עם הפנים קדימה להביא את הזהב הביתה".

מאמן הנבחרת רז שוהם אמר בסיום חצי הגמר כי "הצלחנו לייצר מומנטום ומהלכים התקפיים נכונים ברבע האחרון של המשחק. הביטחון חזר ומשחק ההגנה התייצב. (היו לנו) שני מהלכים מתוכננים – בשער הראשון של ליהיא הצלחנו להשוות ודקה לאחר מכן ליהיא  הבקיעה את השער השני שסיים את המשחק. אנחנו עם הפנים קדימה למשחק הבא".

הנבחרת החלה את הטורניר ביום רביעי (לאחר צאת יום הכיפורים) בשלב הבתים, עם ניצחון על גרמניה המארחת בתוצאה 3:9. ביום חמישי השיגו ניצחון 2:8 על הולנד, ספגו הפסד 8:2 לטורקיה והפסד נוסף 4:3 לבריטניה. ברבע הגמר ישראל ניצחה 8:1 את אוקראינה.

בגמר מול נבחרת טורקיה יצטרכו בישראל למצוא דרך לעצור את מכונת השערים הטורקית סבדה אלטונדולוק אשר כבשה בחצי הגמר 7 שערים ובלתי ניתנת לעצירה בטורניר אם 32 שערים עד כה.

חברות הנבחרת הן ליהיא בן דוד, גל חמרני, רוני אוחיון, אור מזרחי, קארין פיחסוב ונועה מלכה. לפיסחוב ומלכה הצעירות זו אליפות בינלאומית ראשונה עם הנבחרת הבוגרת. מאמן הנבחרת הוא רז שוהם, עוזרת המאמן היא ורד אבנעים. הנבחרת מורכבת משחקניות מהשלוחות של בית חינוך עיוורים ובית הלוחם ת"א.

כדורשער הוא ענף ספורט המיועד לשחקניות ושחקניות עם לקויות ראייה שונות, העוטים על עיניהם כיסוי מיוחד כדי ליצור נקודת פתיחה שווה. המשחק מתקיים באולם סגור (על מנת שיהיה יותר קל לשמוע את הפעמונים שבכדור) ודורש שקט מוחלט. אורך המגרש 18 מטרים ורוחבו כגודל השער – 9 מטרים. כל קבוצה מונה 3 שחקנים, ולכל קבוצה שער באורך 9 מטרים ובגובה של 1.5 מטרים. המשחק מתנהל בשכיבה על הרצפה ועל השחקנים לחבוט בכדור ולהכניס אותו לשער הקבוצה היריבה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website