נגיף ללא גבולות | ספרד תפתח את שעריה לתיירים ביולי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם, וכעת ישנם כ-5.4 מיליון בני אדם שאובחנו כנשאי הנגיף. כ-2.8 מיליון בני אדם מאושפזים בבתיהם, במתקני אשפוז או בבתי חולים, מתוכם לפחות כ-44 אלף במצב קשה או אנוש. כ-2.5 מיליון בני אדם החלימו מהמחלה, כ-340 אלף מתו ממנה.

מספר החולים המאובחנים בארה"ב, המדינה בה התפרצה המגפה באופן הנרחב ביותר, עלה ללמעלה מ-1.66 מיליון. רוסיה שנמצאת במקום השני עם כ-336 אלף חולים מאובחנים, ובמקום השלישי ברזיל עם 335,000 בני אדם שאובחנו כנשאי הנגיף. נתונים אלה דווחו על ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו באתר זה.

ספרד

המדינה תפתח את שעריה לתיירים החל מחודש יולי, כך הודיע ראש הממשלה פדרו סנצ’ס היום (שבת). הממשלה קבעה תקנות בטיחות לתיירים ולמקומיים, על מנת למנוע התפרצות של גל קורונה נוסף. "כידוע לכם ספרד מארחת למעלה מ-80 מיליון תיירים מדי שנה, ולכן הוריתי להותיר את כניסתם של זרים החל מיולי במגבלות הכרחיות", אמר סנצ’ס, שצוטט ב’גרדיאן’. הוא הוסיף כי בשבועות הקרובים יועברו 3 מיליארד אירו לאזרחים במסגרת ‘שכר מינימום חודשי מובטח’ למשפחות שנפגעו כלכלית מהקורונה, בהתאם להחלטת ממשלתו להעניק שכר מינימום לנפגעי המשבר הכלכלי, ללא קשר לתעסוקתם. סנצ’ס, המחזיק בעמדות סוציאליסטיות, דרש מהאיחוד האירופי לנהוג כך כלפי כל אזרחי אירופה, אולם עד כה דרישתו נתקלה בהתנגדות מצד גורמים שונים באיחוד.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

  • מתחילת המגפה אובחנו בספרד 281,904 חולי קורונה ו-28,628 בני אדם מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

שבדיה

שבדיה ממשיכה לרשום מספרים גבוהים של חולי קורונה וקרבנות, אחרי שהממשלה נקטה במדיניות מתירנית שלא כללה סגירת בתי ספר, מסעדות ופארקים. 67 חולי קורונה מתו בשבדיה ביממה האחרונה – מספר המתים היומי הגבוה מזה שבוע, ו-379 מאובחנים חדשים דווחו במדינה שאוכלוסייתה גדולה רק בכ-10% מאוכלוסיית ישראל. המדיניות השבדית נתונה לביקורת חריפה של מומחים בשבדיה ובמדינות אירופאיות אחרות, ומנגד יש הנושאים אליה עיניהם בהערצה. בשבועיים האחרונים החלו סגנית ראש הממשלה ושרת הרווחה למתוח ביקורת על מדיניות הממשלה, אולם כרגע הממשלה נמנעת משינוי המדיניות.

  • מתחילת המגפה אובחנו בשבדיה 33,188 חולי קורונה, ו-3,992 בני אדם נפטרו מהמחלה ומסיבוכיה.

אמריקה הדרומית

היבשת הפכה למוקד החדש של מגפת הקורונה, אמר ד"ר מייק ראיין, המומחה הבכיר במצבי חירום של ארגון הבריאות העולמי, במסיבת עיתונאים שנערכה בג’נבה. ראיין הוסיף כי ברזיל היא המדינה "המושפעת ביותר בעליל" מהנגיף. ראיין ציין כי הרשויות בברזיל אישרו שימוש נרחב בתרופה הידרוקסיכלורוקין, שנועדה לטיפול במלריה, לטיפול בקורונה, לאחר שגם נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ הודיע שהוא לוקח אותה כדי להימנע מהמחלה. ראיין חזר על הקביעה שלפיה עדויות קליניות עדכניות אינן תומכות בשימוש בתרופה לנוכח הסיכונים שיכולים להיגרם ממנה. מלבד ברזיל גם בפרו, צ’ילה ומקסיקו אובחנו יותר מ-50 אלף חולים, ובאקוודור, קולומביה, הרפובליקה הדומיניקנת, ארגנטינה ופנמה אובחנו יותר מ-10,000 חולים

מלבד העלייה בהתשפטות המגפה בדרום אמריקה, נרשמת עלייה חדה בהתפשטות המגפה באפריקה, שעל פי הנתונים הרשמיים עדיין שומרת על שיעור תמותה נמוך. מספרי הנדבקים והמתים באירופה ובצפון אמריקה מתמתנים ואף יורדים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website