נתניהו בתדריך לקראת הסגר הלילי פורים: “לקיים את הכללים, נפתח הכל באפריל” ‎

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרי הבריאות וביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה מקיימים תדרוך היערכות לקראת הסגר הלילי בפורים. נתניהו: "בפורים בשנה שעבר הייתה התפרצות מסוכנת שהדביקה המונים, ואתם זוכרים שנאלצנו לסגור את המדינה, אסור שזה יחזור על עצמו".

"בפורים הזה כולנו מצווים לקיים את הכללים, אנחנו יכולים לשמוח ולהתחפש, אבל אנחנו חייבים לשמור על הכללים. זה חשוב שבעתיים כי אנחנו ממש אבל ממש על סף יציאה מהמגפה" אמר ראש הממשלה. "יש מיליון מאתיים אנשים שזכאים להתחסן ועוד לא התחסנו. אנחנו חייבים לסגור את הפער כדי לפתוח את המדינה. למה יש את הפער? בגלל פייק ניוז".

ראש ההמשלה נתניהו בתדריך לקראת סגר פורים, בהשתתפות בכירי מערכת הבריאות (צילום: לע"מ)

נתניהו הציג את "חמשת שלבי היציאה מהקורונה". לדבריו, "אחרי השלב הנוכחי, יגיע השלב הבא, ברמה ש-85% מאזרחי ישראל מחוסנים. השלב השני יהיה בשבוע השני של מרץ – פתיחת חינוך מדורגת. השלב השלישי יהיה הדרכון הירוק. השלב הרביעי יהיה בסוף מרץ – הכוונה לחסן את כל האוכלוסייה מעל גיל 16 ובאפריל להגיע לפתיחה מלאה".
דבר היום – כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

חמשת השלבים לתוכנית יציאה מהגבלות הקורונה:

  • שלב א’ של הדרכון הירוק שכבר החל.
  • פתיחה מדורגת של המשק בשבוע השני של חודש מרץ.
  • שלב ב’ של הדרכון הירוק, בשבוע השני של מרץ.
  • בסוף מרץ לגמור לחסן את כל האוכלוסייה מעל גיל 16.
  • באפריל – הכוונה להגיע לפתיחה מלאה של המשק.
  • שר הבריאות, יולי אדלשטיין: "מיטב המומחים לא יכולים להוביל אותנו לסוף המגפה ללא שיתוף פעולה של כולנו". פרויקטור הקורונה, פרופ’ נחמן אש: "אנחנו תקופה מתעתעת. מחסנים בקצב מצויין, יש ירידה בתחלואה ומעל 3,000 מאומתים היום, מספר גבוה, יש מספר גבוה של חולים קשים ואת הוריאנטים".

    פרופ’ נחמן אש בתדריך לקראת סגר פורים (צילום: לע"מ)

    ד"ר שרון אלרעי פרייס: "אנחנו בגל תחלואה שיורד בקושי. מי שמגיע לבתי החולים זה אנשים שתרם התחסנו". מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מד"א ימשיך לחסן בעיקר בחברה הערבית כמו שהנחה שר הבריאות. אנחנו נקבל את האישורים המתאימים מול המשטרה אם מותר לחסן בשעות העוצר או לא".

    מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי: "נפעיל את כל המשאבים שלרשותנו לאכיפת התקנות" השר ביטחון הפנים, אמיר אוחנה: "גם אם המשטרה לא תגיע לכל ההפרות הם יגיעו לחלק. קורא לכולם להקפיד לא בגלל המשטרה אלה בגלל שההנחיות מצילות חיים שלו, של זולתנו, של היקרים לנו".

    לשאלה על שיעור התמותה הגבוה בישראל, אמר נתניהו: "אנחנו עומדים בפני נגיף קטלני, אמרתי לפני שנה שימותו אלפי אנשים, אמרו אז שאני מהלך איימים. אני הבנתי את הגידול הגאומטרי. יש רק שני פתרונות: סגר וחיסונים. אנחנו פי 2,000 מהעולם במחוסנים מנה שנייה. מרגע מסוים שיש כבר חיסונים ואינך מתחסן אתה שם את האנשים שמסביבך בסכנת מוות מיותר.

    ישיבת ממשלה, יוני 2020 (צילום: מארק ישראל סלם)

    הממשלה אישרה אתמול (שלישי) את הצעת משרד הבריאות להטיל סגר בלילות פורים, מחמישי עד ראשון, בין השעות 20:00 עד 5:00 בבוקר, במתכונת דומה לסגר השלישי. החלטה על הרחבת פעילות מערכת החינוך תתקבל בשני הבא. ההחלטה התקבלה בתמיכת כלל שרי הממשלה, מלבד שר התרבות חילי טרופר שנמנע.

    לפי הודעת משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, יופעל סגר לילה בין השעות 20:30 בערב ועד 05:00 בבוקר במתכונת הסגר השלישי, עם מגבלת מרחק של 1 ק״מ בשעות אלו, כמו גם איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר. שרת התחבורה מירי רגב הוסמכה לקבוע את מגבלת התחבורה הציבורית בימים אלו.

    בהודעת הממשלה צוין כי לאורך כל שעות היום אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות (10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח), ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות ״עדלאידע", כינוסים, מופעים וכיוצ"ב. אירועי התרבות שנקבעו לזמן בו יוטל הסגר יבוטלו. לאחר ויכוח בין שר התרבות חילי טרופר לראש הממשלה נתניהו, סוכם כי האמנים יפוצו.

    Leave a Reply

    Name *
    Email *
    Website