סגן אלוף עולם: מדליית כסף למתעמל ארטיום דולגופיאט באליפות העולם

הישג ענק להתעמלות הישראלית, ארטיום דולוגפיאט בן ה-22 זכה הערב (שבת) במדליית הכסף השנייה שלו בקריירה בתרגיל הקרקע באליפות העולם.

המתעמל הישראלי התחרה היום (שבת) במר תרגיל הקרקע באליפות העולם בהתעמלות מכשירים הנערכת בשטוטגרט שבגרמניה, דולגופיאט שזכה לפני שנתיים במדליית הכסף, קיווה לעלות שוב על הפודיום. לאחר תרגיל נהדר עליו קיבל ציון של 15.200, הוכתר בשנית לסגן אלוף העולם. דולגופיאט גם השיג את הכרטיס למשחקים האולימפיים בטוקיו, בעקבות השתתפותו בגמר.

המתעמל ארטיום דולגופיאט בתרגיל הגמר באליפות העולם בהתעמלות. 12 באוקטובר 2019 (AP Photo/Matthias Schrader)

דולגופיאט עלה שני למשטח בגמר תרגיל הקרקע, הוא ביצע תרגיל נהדר ונקי כשהוא מפגין שליטה נהדרת בגוף עם נחיתות רכות על המזרן, על התרגיל זכה לציון גבוה של 15.200 נקודות שמיקם אותו במקום הראשון עליו שמר בבטחה. לאחר מספר מתעמלים  שלא הצליחו לעקוף את הישראלי, עלה קרלוס יולו מהפיליפינים שהציג תרגיל עם רמת קושי גבוהה, עליו קיבל ציון של 15.300 נקודות ועקף את הישראלי. במדליית הארד זכה סייאו רוטיינג הסיני עם 14.933 נקודות.

דולגופיאט הפך לישראלי הראשון שזוכה פעמיים במדליית כסף באליפות העולם, בנוסף יש לו עוד שתי מדליות כסף מאליפויות אירופה ב-2018 ו-2019. לפניו ניצב אלכס שטילוב הוותיק והטוב שזכה בארד באליפויות עולם שנערכו ב-2009 וב-2011.  שטילוב העפיל גם הוא למשחקים האולימפיים, בפעם הרביעית בקריירה, זאת לאחר שהצליח לסיים בין 12 הראשונים במוקדמות הקרב-רב.

שרת התרבות מירי רגב ברכה בחשבון הטוויטר שלה: "ארטיום שלנו עושה את הבלתי ייאמן וזוכה פעם שנייה במדליית הכסף באליפות העולם. ההישג הזה מקנה לארטיום את "הדאבל" אחרי שלפני חצי שנה זכה במדליית הכסף באליפות אירופה, ומקנה לישראל לראשונה ארבעה מדליסטים באליפויות עולם בשנה קדם אולימפית. בטוחה שגם בטוקיו ענף ההתעמלות יביא גאווה גדולה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website