סופ”ש ראשון באילת: מאות ישראלים הגיעו ללא בדיקת קורונה ולא הורשו להיכנס

עשרות אלפי נופשים פקדו את אילת בסוף השבוע והתארחו במלונות, במסעדות, באטרקציות ובחנויות הרחוב. כוחות המשטרה פעלו לאכוף את נהלי "האי הירוק", והחזירו צפונה 250 רכבים לאחר שלא הציגו בדיקה שלילית בתוקף. כמו כן, פקחי העירייה עצרו הבוקר (ראשון) שלושה אזרחים שהציגו בדיקת קורונה מזויפת.

"אני מאוד שמח שבסיכומו של דבר ההיגיון והשכל הישר ביחד עם נחישות ודבקות במטרה, הובילו לאישור החוק ולהכרזה על אילת כ’אי ירוק’ ברמה של פיילוט בין-לאומי", אמר ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי. "פתיחת העיר אילת מסייעת ללא ספק לכלכלת העיר ובעיקר למצב רוחם של אלפי תושבים שמצאו עצמם מובטלים חודשים ארוכים".

מתחם בדיקות קורונה ביוטבתה על כביש 90 בדרך לאילת. (צילום: פלאש90)

שלושה אזרחים שהציגו בכניסה לעיר בדיקת קורונה מזויפת. אחד מהנוסעים ביצע בדיקת סופיה ביטבתה ושלושת הנוסעים הנוספים ברכב, שינו את השם ושכפלו את תוצאות הבדיקה. תלונה נגדם תוגש למשטרת מרחב אילת. "אנו נפעל באפס סובלנות כלפיי מי שינהג בחוסר אחריות ובכך ייפגע בכל מאמצינו לשמור על העיר אילת, על כלכלתה ועל בריאות תושביה" אמר ראש העירייה.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בזכות פתיחת העיר, רשמו בתי המלון בסוף השבוע האחרון, תפוסה שנעה בין 65%-70%. "אנו נערכים בקדחתנות ובתקווה להמשך עבודה אינטנסיבית ומקדמים בברכה את אורחינו ומקווים שהם זקוקים נואשות לחופש ולהתאווררות בדיוק כפי שאנו זקוקים לאפשרות לארח אותם" אמר ליאור מוצ’ניק – יו"ר התאחדות מלונות אילת.

נופשים באילת. נובמבר 2020 (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)

נכון להיום (ראשון) עומד אחוז החיוביים מקרב תושבי אילת הנבדקים על כ – 0.3% עם 22 מאומתים. סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי המשמש גם כיו"ר תאגיד התיירות העירוני, ציין כי עדיין מדובר באחוז נמוך מאוד ביחס לארץ, שם עומד אחוז החיוביים על למעלה מ- 2%. הנתון האמור מעיד על החשיבות בקיום הבדיקות, שכן אם נבדקים לא מסכנים ולא מסתכנים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website