ציפי לבני בהשקת קמפיין ‘התנועה’: “מאבק נגד אויבי הדמוקרטיה”

יו"ר מפלגת התנועה סיפרה כי סרטוני התנועה בקמפיין הבחירות צפויים להיות קשים ומטלטלים, לנוכח הערכתה את הסכנה שמציג הימין לעצם קיום הדמוקרטיה. "מולנו יש תנועת מלקחיים של אידיאולוגיה בשילוב קרימינולוגיה", אמרה חברת הכנסת לרגל השקת הקמפיין.

מתוך קמפיין ההשקה של התנועה בראשות ציפי לבני

חברת הכנסת ציפי לבני השיקה הבוקר בבית ציוני אמריקה בתל אביב את קמפיין הבחירות של מפלגת "התנועה" בראשותה. המסר העיקרי של לבני היה כי התנועה היא המפלגה היחידה שנושאת את דגל המאבק על הדמוקרטיה בזמן שבו החברה הישראלית נמצאת לדבריה "במצב חירום". לאחר פתיחה של ח"כ יואל חסון, שהדגיש גם הוא את המסר על הדרך החדה והלא מתנצלת – המסר המרכזי שעלה מהדברים היום – עלתה חברת הכנסת לבני לנאום.

"אנחנו נמצאים במאבק מול אויבי הדמוקרטיה הישראלית, לא פחות", פתחה יו"ר התנועה. "שליחותי הציבורית היא להדליק את נורות האזהרה אצל מי שהן עדיין לא נדלקו. קמפיין ההסתה של שנת 2015 נמשך מאז ארבע שנים, שבהן ראש ממשלת ישראל, בציניות, ולצרכים אישיים, פוגע במערכת החיסונית של החברה הישראלית. לערבים ולעמותות הוא כבר הוסיף את העיתונאים, השוטרים, הפרקליטים והיועץ המשפטי לממשלה. כל אלה הם חלק מהקיום של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. אנחנו במצב חירום, לא פחות, ובמצב החירום הזה לא צריך לפתוח את המקלטים, אבל כן צריך לצאת ולהצביע.

מתוך קמפיין ההשקה של התנועה בראשות ציפי לבני

"ישראל חזקה מספיק כדי להתמודד עם האיומים על קיומה הפיזי, מול חמאס, חיזבאללה ואיראן, ואנחנו יודעים לספק ביטחון ולא במזוודות כסף. לצד האיום הפיזי צמח איום על זהותה של מדינת ישראל. הזהות של מדינת ישראל נקבעה הרבה לפנינו. המאבק על הקמתה, המאבק הציוני היה למדינה גם יהודית וגם דמוקרטית. והאיום הזה הוא פוסט-ציונות. ומי שלא מוכן לשמור ולהיאבק על המדינה היהודית והדמוקרטית, מי שפוגע באחד הצדדים של המשוואה, הוא לא ציוני. נתניהו ושותפיו הופכים את ישראל למדינה לא יהודית ולא דמוקרטית.

לקראת סיום דבריה נתנה לבני רמז לתכנים שיעלו בקמפיין המפלגה. "במהלך הקמפיין תראו סרטים שיהיו קשים אולי, אבל אנחנו מאמינים שאנחנו חייבים לשים את הדבר הזה על השולחן, את הסכנה העומדת מולנו, והסכנה הזאת היא הסכנה שמציב ראש הממשלה".

באשר לתכניותיה לאחר הבחירות אמרה לבני: "ביום שאחרי תהיה כאן ממשלה שתחזיר את השוויון לספר החוקים של מדינת העם היהודי. תהיה כאן ממשלה שתפריד את עסקני הדת מהפוליטיקה, ואת הפוליטיקאים מהתקשורת מבתי המשפט והיועצים המשפטיים ומהפרקליטות. זה הקול שלנו, ואני יודעת שהציבור רוצה שהקול הזה ימשיך להישמע. זאת המדיניות שתיוצג בממשלה הבאה אחרי המהפך".

לבני הדגישה את הבידול שהתנועה מבקשת לייצר מול המפלגות המתחרות: "ב-2013, אחרי שעזבתי לרגע את הפוליטיקה חזרתי, כי הנושאים החשובים לא מיוצגים במגרש הפוליטי. ואז התנועה בראשותי היתה היחידה שנלחמה, ועכשיו היא היחידה שנלחמת גם על הדמוקרטיה במדינת ישראל. אני ממשיכה להרים את הדגל של ההיפרדות מהפלסטינים. מולנו יש תנועת מלקחיים של אידיאולוגיה בשילוב קרימינולוגיה. אידיאולוגיה משיחית, ששקד היא הבולדוזר שבא להרוס את בתי המשפט והיועצים המשפטיים, וישראל לא יכולה להרשות לעצמה עוד קדנציה שלה במשרד המשפטים".

"לצד האידיאולוגיה אנחנו רואים ראש ממשלה מושחת, שבגלל החשדות וממניעים הישרדותיים מסית את הציבור הישראלי נגד כל אלה ששומרים עליו – העיתונאים, היועצים המשפטיים, הפרקליטות, בתי משפט. אסור שהוא יישאר יום אחד נוסף בלשכת ראש הממשלה, כי הבטחת הבחירות המשותפת שלהם היא בדיוק מה שאמרה שרת משפטים בישראל – היא כבר הבטיחה מלחמה בין רשויות, שהממשלה תילחם בבית המשפט; ונתניהו הרי תמיד רוצה להרוס את כל מי שהתיק הפלילי שלו נמצא בידיו. את המשטרה הוא כבר ניסה, עכשיו זה היועץ, והדבר הבא הם בתי המשפט. זה לא עניין תיאורטי, אלה החיים עצמם".

"בלי תקשורת חופשית אין דמוקרטיה, ואין מי שיגלה לציבור את האמת. בלי המשטרה שתגן ותשמור על השוויון בפני החוק, בלי פרקליטים, בלי יועץ משפטי לממשלה, ישראל לא תהיה דמוקרטיה – ואז היהדות תהפוך מלאומית ללאומנית ומשיחית, ויהיה סיפוח שיוביל למדינה עם רוב ערבי. אני לא רואה שחורות, אני רואה את המציאות, את המהלכים התת-קרקעיים, ולשם היא תוביל. לכן אני והתנועה בראשותי נמשיך להילחם. כל קול עבור התנועה הוא קול עבור מהפך במדינת ישראל וחזרה לדרך הישר".

"ישראל תהיה מדינה שמחוברת לעולם החופשי, המערבי, ולא רק בריתות עם ימין קיצוני בעולם. בחדר שלי במשרדי התנועה, תלויה תמונה אחת שמלווה אותי עוד כשגדלתי כאן כילדה – זה היה הפסלון בארון הספרים של הוריי – תמונתו של ז’בוטינסקי, שהיה אוהב הארץ הזאת, מאמין בכל חלקיה, נלחם להקים מדינה עם רוב יהודי, ליברל ודמוקרט. מעולם לא נטען ששני הקצוות האלה מתנגשים, להיפך".

לשאלות עיתונאים השיבה לבני כי היא עדיין תומכת בכל לבה באיחוד בגוש המרכז-שמאל. "אם נראה כאן רשימה אחת גדולה תהיה כאן מערכת בחירות שונה לגמרי", אמרה. "ב-2015 עשיתי את זה, יחד עם הרצוג. לא הגיע הזמן שהמחנה שלנו ידבר במושגים של מי לא ייכנס לממשלת נתניהו, שזה יהיה הדיון? החיבור, התנאי לתפיסתי, הוא שותפים לדרך, כל מי ששותף לדרך שהצגתי כאן הוא שותף לחיבור. כל מנהיג שרואה מה שקורה כאן במדינת ישראל, שכל עוד נתניהו חשוד וימשיך להיות חשוד, הוא לא ישאיר כאן שריד לדמוקרטיה, הוא לא יכול להיות שותף לזה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website