קבוצת אלטרינצ’אם הבריטית עלתה לשחק כשהיא לבושה בצבעי הגאווה

קבוצת אלטרינצ’אם מהליגה השישית באנגליה החליפה ביום שבת את התלבושת הרגילה שלה בתלבושת מיוחדת בצבעי דגל הגאווה. המחווה המיוחדת של קבוצת אלטרינצ’אם הוא חלק מתוך פעילות ענפה שמובילים ארגון Fare שהוקם על ידי התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א והתאחדות הכדורגל האירופאית אופ"א על-מנת להילחם בגזענות ואי השוויון בכדורגל.

החודש מציינים בכדורגל העולמי את חודש "כדורגל נגד הומופוביה". במהלך חודש פברואר בכל רחבי אירופה מתקיימים אירועי כדורגל חגיגיים המעודדים סבלנות ונאבקים כנגד ההומופוביה במגרשי הכדורגל. בשנת 2018 חלק מאירועי הארגון FARE הגיעו גם לישראל ובמהלכו נערך משחק חגיגי בין הנבחרת הגאה "ריינבול", מחוזקת בשחקני הנבחרת לאחריות חברתית וקבוצת הנוער של הפועל קטמון לבין נבחרת אמני ישראל.

Non-league @altrinchamfc wearing a rainbow kit in a statement against homophobia in football ???????? pic.twitter.com/6cpzwG6vCW

— B/R Football (@brfootball) February 16, 2019

שחקני קבוצת אלטרינצ’אם אימצו בשמחה את דגל הגאווה במשחק הליגה ביום שבת מול בראדפורד, כאשר בקדמת חולצתם מתנוססת סיסמת החודש "כדורגל נגד הומופוביה". למרות שהקבוצה לא הגיעה בתלבושתה הרגילה בצבעי לבן ואדום, האוהדים תמכו בקבוצתם האהובה וקבלו בשמחה את הבחירה של המועדון לצאת באמירה חשובה כנגד שנאת האחר בגלל העדפותיו המיניות.

Good luck to @altrinchamfc today, who will make football history today when their players wear a rainbow-coloured kit based on the LGBT flag.

Show your support at 3pm this afternoon – the Robins are at home to Bradford Park Avenue. #altrincham pic.twitter.com/CJ8sG1nXde

— Altrincham Today (@altrinchamtoday) February 16, 2019

בראיון לרשת BBC הסביר מנהל המועדון ביל וולסן את החלטה לעלות על המגרש עם חולצות מיוחדות שמעבירות את המסר החשוב: "זה רעיון שחשבנו עליו כבר לפני מספר שנים במטרה לעשות משהו חגיגי כנגד הומופוביה. החודש הזה חודש כנגד הומופוביה וחשבנו להקדיש את כל המאמצים שלנו כדי לתמוך לקמפיין הנהדר הזה. אנחנו המועדון הראשון שילבש חולצה שמבוססת רק על בסיס דגל הגאווה. זה מייצר מסר חזק שלהומופוביה אין מקום בכדורגל".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website