תוכנית האוצר לגל השני: הלוואות, דחיית מיסים והקלות בפטור מארנונה

הדלפה ראשונה לתוכנית התמרוץ של האוצר לסגר השני פורסמה הערב. על פי גד ליאור באתר החדשות YNET, התוכנית שתוגש מחר לממשלה כוללת שמונה צעדים המכוונים לסיוע למגזר העסקי שצפוי להיקלע למצוקה קשה, שימור עובדים והקטנת היקף היוצאים לחל"ת ושמירה על רשת הביטחון של דמי האבטלה לאורך זמן.

עיקר התוכניות של האוצר נוגעות לדחיית תשלומי מיסים, שאומנם תיתן לבעלי העסקים מרווח תזרימי אבל תישא ריבית של 4%. בנוסף רשות המיסים מציעה לאפשר לבעלי עסקים שמקבלים החזרי מע"מ לקבל אותם בצורה יומיומית ולא אחת לחודשיים.

בנוסף מציעים באוצר להפחית את הקריטריון המזכה בהחזר הוצאות לעסקים מ-40% ירידה בהכנסות לרמה של 25% ירידה בהכנסות. בכך יוכנסו לתוכנית הפיצוי אלפי עסקים נוספים. באופן דומה יורחב הפטור מארנונה כשהקריטריון המזכה לפטור יריד מ-60% ירידה בהכנסות לרמה של 25%.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

באוצר מציעים גם הגלדה של קרן ההלוואות לעסקים בעוד 18 מיליארד שקלים, מענק חדש לעסקים שישמרו על 80% מהעובדים, ותוכנית לליווי והכשרה מקצועית של 100 אלף מפוטרים.

על ההמלצות של משרד האוצר יש להוסיף את ההצהרות של שר האוצר ישראל כ"ץ שאמר כי יבטל את ההפחתה הצפויה בזכאות לדמי אבטלה עם הירדה אל מתחת ל-10% אבטלה. מנגנון שנקבע לבקשת האוצר כשהוארכו ההקלות למקבלי קצבת אבטלה עד ליוני 2021. כמו כן הצהיר כ"ץ שידרוש הפחה של 10% בשכרם של חברי הכנסת ודרש מההסתדרות להסכים להפחתה בשכר של 20,000 שקלים ומעלה במגזר הציבורי.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website