״תכריכים במקום חליפת חתונה״: טירן פרו, שנחטף בג׳נין והוחזר לישראל, נטמן בדליית אל-כרמל

הלווייתו של טירן פרו, בן ה-18 שנהרג בתאונת דרכים בג׳נין וגופתו נחטפה והוחזרה לישראל (צילום: שיר טוראם/ פלאש90)

טירן פרו, הנער הדרוזי שגופתו הוחזרה הלילה מג’נין, נקבר היום (חמישי) ביישוב מגוריו בדליית אל-כרמל. ראש המועצה הכריז על יום אבל ביישוב, ומשעה 12:00 הופסקו הלימודים לקראת הלווייה שהחלה בשעה 14:00.

פרו בן ה-18, שנפצע בתאונת דרכים בג’נין, נחטף על ידי חמושים פלסטינים והוחזק על ידם במשך כשתי יממות, שבמהלכן הפעילה ישראל לחץ רב על הרשות הפלסטינית לשחררו.

בסביבות השעה 10:00, הביא אמבולנס פרטי את הארון, עטוף בד לבן, למתחם בית העם ביישוב. כמקובל, הונח הארון במבנה בית העם של הנשים, ונפתח לקול זעקות שבר של הקרובים שלראשונה ראו את הגופה.

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, שיח’ מופאק טריף, ספד לו: ״התלמיד טירן חוסאם פרו שהיה אמור לחגוג יום הולדת, מובא לקבורה. אנו זוכרים שסיפור טירן לא היה רק ​​סיפור של משפחה או מדינה, אלא סיפורה של עדה שלמה שעמדה מאוחדת למען החזרת הצעיר הזה שנחטף בידיו השחורות של הטרור״.

בסוף דבריו אמר השיח׳ טריף: ״אני פונה לכל בני הנוער של עדה הדרוזית הנכבדה, ואנו מבקשים מכם להימנע מכל תגובה שהעדה אינה מייצגת מבחינה מוסרית, ואיננו רגילים להגיב לרע ברע״.

ראש המועצה המקומית דליית אל-כרמל, רפיק חלבי, ספד: "טירן פרו לבוש, חליפת תכריכים במקום חליפת חתונה. אין לנו מה לומר מלבד להתפלל עבור הנפטר לסליחה ושביעות רצון. תנחומים לאם הכנה, האב האיתן, הבן, הבת ומשפחת פרו. אנו מודים לכל מי שפעל להחזרת הגופה מסמטאות מחנה ג’נין, בפרט לראש הממשלה לפיד ולנשיא הרצוג וכמו כן לאלוף ע’סאן עליאן ועוזריו על עבודתם הבלתי נלאית״.

שיח׳ טאהר אבו סאלח מרמת הגולן, נשא הספד שבו אמר: ״אנו שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחתו של הצעיר המנוח, בן היישוב דלית אל-כרמל, בבקשה מאלוהים להעניק השראה למשפחתו וקרובי משפחה סבלנות ונחמה, אנחנו מגנים בחריפות את מעשה החטיפה הזה שאין לו שום קשר לאנושות, ועל כולנו להפיק לקחים מהאירוע הכואב הזה", אמר והוסיף, ״אנו מודים לכל אלו שתרמו להחזרת הגופה ומודים לרשות הפלשתינית על התעניינותה במסירת הגופה ושמירה על קשרים עם העדה הדרוזית. אנו קוראים לאנשי העדה הדרוזית לפעול להרגעת נפשות ומחשבות ולשמור על השקט״.

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website