אינטרנט מהיר נגיש לכל? ברני סנדרס מבטיח להשקיע 150 מיליארד $

המועמד לראשות המפלגה הדמוקרטית, ברני סנדרס, מבטיח להקצות תקציב של 150 מיליארד דולר כדי להבטיח גישה לאינטרנט מהיר "לכל משק בית באמריקה", תוך שהוא טוען כי יש לפרק את המונופולים הפועלים כיום בשוק התקשורת ולשפר את הפיקוח עליהם שכן לדבריו הם אלה שכרגע מגבילים את הגישה לאינטרנט המהיר כדי להקפיץ את המחירים. בכך מצטרף סנדרס למועמדים דמוקרטיים אחרים בארה"ב ולמנהיג נבחרת הלייבור בבריטניה, ג’רמי קורבין, הקוראים להגברת השקעה ממשלתית בתשתיות ושירותים ציבוריים.

הסנטור מוורמונט השיק אמש (שישי) את תכניתו המבטיחה השקעות בתשתיות, מענקים וסיוע טכני למדינות ורשויות מקומיות דרך "ניו-דיל ירוק", יוזמה רחבה להיאבק בשינויי האקלים במקביל לגישה חברתית רווחתית, ולהקים מה שסנדרס הגדיר כ"רשתות פס-רחב קואופרטיביות ונגישות בבעלות ציבורית והתנהלות דמוקרטית".

זו שערורייה שברחבי המדינה למיליוני אמריקנים ובכל-כך הרבה מהקהילות שלנו אין גישה לאינטרנט מהיר במחיר סביר

סנדרס מעוניין גם להקצות 7.5 מיליארד דולר לטובת הרחבת הנגישות של קהילות הילידים האמריקניים ברחבי ארה"ב והגדלת תקציב רשות התקשורת הפדרלית (FCC) המיועד לטיפול בקבוצת אוכלוסייה זו. כשהוא מצטט את ה-FCC, סנדרס מציין כי באזורים כפריים לכ-30% מהאמריקנים אין גישה לאינטרנט מהיר ומוסיף כי כנשיא ידרוש מכל ספקיות האינטרנט להציע "תוכנית אינטרנט בסיסית" שתציע אינטרנט מהיר במחיר שווה לכל נפש. הוא גם נשבע להפריד בין ספקיות האינטרנט והמונופולים של תשתיות הכבלים ולמחוק מתווכים המפריעים לתחרות. "זו שערורייה שברחבי המדינה למיליוני אמריקנים ובכל-כך הרבה מהקהילות שלנו אין גישה לאינטרנט מהיר במחיר סביר", אמר סנדרס בהצהרתו.

סנדרס אינו המועמד הדמוקרטי היחיד המתמודד לייצג את המפלגה במירוץ לנשיאות ב-2020 המבטיח לשפר את הגישה לאינטרנט באזורים הכפריים וגם הסנאטורית ממסצ’וסטס, אליזבת וורן, מעוניינת ליצור "אופציה ציבורית לפס-רחב", שתנוהל על-ידי משרד ממשלתי ייעודי חדש. גם סגן הנשיא לשעבר והמתמודד כעת , ג’ו ביידן השיק תכנית לחדש את אמריקה הכפרית הכוללת השקעה של 20 מיליארד דולרים בתשתיות אינטרנט מהיר.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website