איראן ממשיכה לשכלל את היכולות הצבאיות שלה, ארה”ב מגנה

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו תקף את המשטר האיראני לאחר שביצע ניסוי בטיל בליסטי.

בהודעת מחלקת המדינה שפורסמה אמש (מוצ"ש) נמסר כי המשטר האיראני ביצע ניסוי בשיגור טיל בליסטי לטווח בינוני בעל יכולות נשיאה של מספר ראשי קרב. טווח הטיל מאפשר פגיעה בחלקים מאירופה ובכל מקום במזרח התיכון. הניסוי מהווה הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2231 האוסרת על איראן לבצע "כל פעילות פיתוח טילים הנושאים נשק גרעיני, כולל שיגור טילים המשתמשים בטכנולוגיה מסוג זה…". עוד נמסר בהודעה כי הממשל האמריקאי מזהיר מזה זמן מפני התקדמות תכנית הטילים האיראנית ופיתוח היכולות בתחום זה ומפני הסלמה אזורית אם יכשל להחזיר את ההרתעה. "אנו מגנים מהלכים אלה וקוראים לאיראן לעצור מיידית את המהלכים הנוגעים לפיצוח יכולות הטילים הבליסטיים המתוכננים לשאת נשק גרעיני", לשון ההודעה.

נשיא איראן, חסן רוחאני | ומזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו ( | Iranian Presidency Office via AP | Gage Skidmore)

ביום חמישי בשבוע שעבר בריאן הוק, השליח המיוחד לנושא איראן במחלקת המדינה האמריקאית קיים מסיבת עיתונאים, בהשתתפות שגרירי ישראל, איחוד האמירויות ובחריין, בה תקף את פעילותה הצבאית של איראן המערערים את היציבות במזרח התיכון תוך הצגת ראיות לתכנית פיתוח טילים. "הנשיא טראמפ הבהיר כי ארה"ב לא תגיב בסלחנות לסטטוס קוו" אמר הוק בדבריו וציין כי במשך 39 שנים המשטר האיראני מזרים לאזור ובאופן לא חוקי נשק, ארגוני פרוקסי וטרור.

תכנית פיתוח הטילים האיראנית אינה מפוקחת ע"י הסכם הגרעין ומהווה תמריץ עבור מתנגדי ההסכם לביטולו כהוכחה לכך שאיראן לא זנחה את שאיפותיה הגרעיניות ותכנית התעצמותה במזרח התיכון. ניסויי הטילים האיראנים מהווים פרובוקציה בעיני ממשל טראמפ ונעשים בסמוך להצהרות או מהלכים אמריקאים נגד איראן כמו חידוש הסנקציות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website