“אני אשחט אותך”: כתב אישום נגד אמא שתקפה מורה בבית ספר באילת

משטרת ישראל הגישה כתב אישום ודרשה לעצור אישה שתקפה ואיימה על מורה בבית ספר יסודי באילת בתחילת השבוע. בתחילת השבוע אמה של אחת מתלמידות כיתה ג’ בבית הספר היסודי ‘אלמוג’ שבעיר, נכנסה לכיתה והחלה לתקוף ולאיים על מחנכת הכיתה, בנוכחות התלמידים. "היא החלה לצעוק על המורה ולאיים עליה מספר פעמים שהיא "תשחט אותה", נמסר מנציגי הסתדרות המורים בעיר. "בנוסף היא אמרה לה שהיא תדאג שירצחו אותה, תוך כדי שהיא מסריטה את כל הסיטואציה בטלפון".

החשודה המשיכה לאיים על המורה תוך כדי החקירה, ואמש פרסמה המשטרה שיחידת התביעות תגיש כתב אישום נגד האם, הכולל 4 אישומים מאירועים נוספים בהם איימה על אחרים וגרמה נזק לרכוש.

צילום אווירי של העיר אילת (צילום: מנחם לדרמן / פלאש 90)

בעקבות האירוע החמור, השביתה הסתדרות המורים את הלימודים בבית הספר ביום שלישי לשעתיים הראשונות. "אנחנו מגלים אפס סובלנות כלפי כל אירוע של אלימות הפוגע בכבודם ובשלומם של עובדי ההוראה. אנו רואים אירוע זה בחומרה רבה, לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא כלפי הצוות החינוכי".

אלימות מתמשכת כלפי צוותים חינוכיים

בתחילת החודש נרשמו שלושה מקרי אלימות חמורים נגד מורים בערד, קרית גת, בת ים ובאר שבע, שהובילו להשבתה חלקית של יום הלימודים בבתי ספר וגנים בערים

האירועים החמורים מצטרפים לעשרות אירועי תקיפת מורים שקרו בשנת הלימודים האחרונה, שנסגרה עם אירוע תקיפה חמור בבאר שבע אשר הוביל להשבתת הלימודים לשעה בכל העיר. בדצמבר 2017, אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את התיקון לחוק העונשין שמטרתו להחמיר את הענישה על תקיפת עובדות ועובדי חינוך, כך שתעמוד על עד חמש שנות מאסר. לטענת הסתדרות המורים, מאז אישור התיקון מקרי פגיעה באנשי חינוך ממשיכים להיות עניין שבשגרה. באותו חודש פרסמה הסתדרות המורים את תוצאות סקר האלימות שנערך בשנים 2017-2016. ממנו עלה שמעל ל-70% מעובדי ההוראה הותקפו מילולית או פיזית על ידי תלמידים. מתוך עובדי ההוראה שהעידו כי סבלו מאלימות, 61% הותקפו מילולית על ידי תלמידים, 33% הותקפו מילולית על ידי הורים, 32% הותקפו פיזית על ידי תלמידים ו-4% הותקפו פיזית על ידי הורים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website