בגיל 30, החלוצה סולה חיימס יכולה להביא לארגנטינה הישג חסר תקדים

הערב (יום ד’) בשעה 22:00 תעלה נבחרת ארגנטינה למשחק הגורלי ביותר שלה במונדיאל. לאחר שני משחקים מרשימים מול אנגליה ויפן, תנסה הנבחרת הלוחמת לעשות את הבלתי יאומן ולנצח את סקוטלנד בדרך להבטחת מקומה בשמינית הגמר. כדי להמשיך את סיפור הסינדרלה, תצטרך ארגנטינה את החלוצה הבכירה שלה, שחקנית אלופת אירופה ליון, סולה חיימס.

סולה חיימס בת ה-30 היא אחת משתי הכוכבות הגדולות של נבחרת ארגנטינה, השחקניות היחידות בנבחרת שמשחקות בשנים האחרונות ברמות הגבוהות בעולם. כדורגל הנשים בארגנטינה סבל במשך שנים ארוכות מהזנחה, ייבוש תקציבים וחוקים שמנעו מילדות לשחק כדורגל עד גיל מבוגר יחסית. בשנה האחרונה ארגנטינה עוברת מהפך ביחס לכדורגל הנשים והכל בזכות מאבקים חברתיים ששחקניות הכדורגל הובילו.

⚽️????????Sole Jaimes. ¿Logrará convertir algún gol en este #Mundial? Los leemos pic.twitter.com/OaZCWDaJ2B

— SHOW FEMENINO⚽️ (@showfemenino) June 12, 2019

החלום הכי גדול של חיימס כילדה קטנה היה להפוך לשחקנית כדורגל מקצוענית, חלום בלתי מציאותי בתקופה בה לא היו כמעט שחקניות מקצועניות בעולם כולו שיכלו להתקיים בכבוד ממשחק הכדורגל. היא הייתה הבת היחידה במשפחה עם שישה אחים. חיימס גדלה במשפחה ענייה והיה לה רק זוג אחד של נעלי ספורט, אותם היא הייתה לובשת ללימודים בבית הספר. כדי לא להרוס אותם היא נהגה להוריד אותן אחרי הלימודים ולרוץ לשחק כדורגל יחפה ברחובות העיר הקטנה נוגויה.

כאשר הייתה בת 15 היא החליטה ללכת להיבחן בקבוצת הנשים של בוקה ג’וניירס והצליחה להרשים את הצוות המקצועי שקיבל אותה לקבוצה. צריך להבין שאז זה היה בעיקר השם הגדול של מועדון הגברים. הקשר בין מועדון הגברים לקבוצת הנשים היה חלש מאוד ושחקניות, גם בקבוצות הגדולות של ארגנטינה, עדיין הוגדרו כחובבניות והקבוצות המקומיות היו חלשות מאוד ולא מפותחות ביחס ליריבה הגדולה מברזיל.

חיימס כיכבה בליגה המקומית במדי בוקה ג’וניירס ואח"כ בריבר פלייט, עד שבגיל 25 קיבלה החלטה חכמה ועברה לליגה הברזילאית החזקה יותר לקבוצת פוז קאטארס. בהמשך הקריירה בברזיל היא גם עברה לסאו פאולו ולסנטוס. בעונות הראשונות שלה במדי סנטוס חיימס הייתה החלוצה המחליפה שעולה מהספסל, אך בעונת 2017 היא זכתה לקבל סוף סוף את חולצת ההרכב ומאז הקריירה שלה בנסיקה מטורפת.

בעונתה השלישית בסנטוס הכל התחבר לחיימס. אחרי עונה בלתי נשכחת ובלתי ניתנת לעצירה עם 18 שערים ב-19 משחקים, חיימס הפכה לשחקנית הזרה הראשונה אי פעם שזוכה בתואר מלכת השערים. חיימס הספיקה לחגוג עם סנטוס זכייה ראשונה של המועדון באליפות הליגה הברזילאית לפני שהמשיכה להתקדם קדימה.

בעקבות העונה המוצלחת זכתה חיימס להצעה כלכלית מפתיע ועברה לשחק בכסף הגדול יחסית של הליגה הסינית במדי קבוצת דליאן קואנג’יאן איתה הובילה לאליפות נוספת בהתקפה בלתי ניתנת לעצירה לצד שחקנית ברצלונה כיום ונבחרת ניגריה אסיסאט אושואלה.

Sole Jaimes. #ARG [by Zhizhao Wu]: pic.twitter.com/Z4V4SX6Pj0

— fp (@FtblPhotos) June 10, 2019

בחודש ינואר החליטה הקבוצה לקצץ בתקציב ושחררה את השחקניות הזרות שלה. חיימס באופן מפתיע ובלתי צפוי זכתה לקבל הצעה לחוזה לחצי שנה מקבוצת הפאר הצרפתייה ליון. חיימס בת ה-29 לא יכלה להגיד לא לאלופת אירופה ובגיל מתקדם יחסית הגיעה לפסגת הכדורגל האירופאי. במדי ליון היא הפכה לשחקנית הארגנטינאית הראשונה אי פעם שזוכה להניף את גביע האלופות, לאחר ניצחון 4:1 בגמר על ברצלונה של שותפתה בעבר מהליגה הסינית אושואלה.

חיימס לעולם לא שכחה מאיפה היא הגיעה ומה המסע הבלתי ניתפס שהיא עשתה עד כה, מלשחק יחפה מול הבנים של עיר קטנה בארגנטינה ועד לשחקנית באחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה של הכדורגל העולמי. לאורך כל הקריירה שלה, חיימס תמיד דאגה למשפחה שלה ושלחה חלק מהמשכורת שלה להוריה שיוכלו להתקיים בצורה טובה יותר מהמעט שיש להם.

#FIFAWWC Que partido que jugaron #Cometti y #Barroso, que manera de recuperar pelotas y cortar los ataques, cuanta solidez. Que buen partido que planteó #Argentina, que gran jugadora es #Banini y que oficio tiene Sole #Jaimes ¡Vamos #Argentina! #VamosLasPibas pic.twitter.com/YEAEKmgqLC

— Santiago / 산티아고 ???? ???????? (@kiroctaa) June 10, 2019

במהלך המונדיאל נבחרת ארגנטינה הצליחה לרכוש את אהבת הקהל עם נחישות ומלחמה יוצאת דופן. הן אולי לא הנבחרת הכי כישרונית בטורניר, אך הן ישאירו את הלב והנשמה על הדשא. הן פשוט לא מפסיקות להיאבק. את פירות המהפכה המתחוללת בארגנטינה יצליחו לקטוף דור העתיד של הכדורגל המקומי, בינתיים הדור של חיימס יצטרך להמשיך להגביר את המודעות והחשיפה ע"י עוד פרק מעורר השראה בסיפור שלהן.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website