בג”ץ פסק: ועדת ההיתרים תתכנס שוב לשמיעת עורכי דינו של נתניהו

בג"צ הורה על ועדת ההיתרים לקיים דיון נוסף, בו יתאפשר לבאי כוחו של נתניהו להשלים את טיעונם בעל פה. כך קבעו השופטים בתום הדיון בעתירתו של ראש הממשלה כנגד סירובה של ועדת ההיתרים לאפשר לו לקבל תרומות להגנתו המשפטית. השופטים הוסיפו כי "הוועדה תשמע את הדברים בלב פתוח ובנפש חפצה" והורו כי "לאחר ביצוע הדיון המשלים תינתן על ידי הוועדה החלטה חדשה. אנו נותנים תוקף של פסק דין להסכמות אלה".

עורכי דינו של נתניהו, מימין: נבות תל צור, טל שפירא, עמית חדד (צילום: ענת יורובסקי)

בית המשפט העליון דן היום (שני) בצהריים בעתירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אותה הגיש לפני כשבוע נגד ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה, משרד מבקר המדינה, והיועץ המשפטי לממשלה. העתירה הוגשה על ידי נתניהו לאחר שוועדת ההיתרים דחתה פעמיים את בקשתו לגייס תרומות למימון הגנתו המשפטית על ידי בעלי ההון נתן מיליקובסקי וג’יימס פרטרידג’. עורכי דינו של נתניהו התנו את טיפולם בשימועו לפני כתב האישום נגדו בהסדרת שכרם.

נתניהו טען בעתירתו כי ועדת ההיתרים לא מחזיקה בסמכות לקבל את ההחלטה אותה קיבלה, וכי בכך שהיא מונעת מנתניהו לגייס מימון להגנתו המשפטית, היא פוגעת בזכותו לקיים הליך משפטי הוגן.

ביום חמישי האחרון, הגיש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את תגובתו לעתירה. בעמדה, התמקד מנדלבליט בשאלת סמכות הוועדה לדון בבקשתו של נתניהו. ביחס לטענות הנוספות המועלות בעתירה, המתייחסות להתנהלות הוועדה והחלטתה לגופה, היועמ"ש לא הביע כל עמדה.

כזכור, לאחר שוועדת ההיתרים דחתה בפעם הראשונה את בקשתו של נתניהו לגיוס מימון ממיליקובסקי ופוטרידג’, נתניהו הגיש אליה בקשה נוספת – צעד חריג ביחס לפניות לוועדת ההיתרים. שלא כמקובל, הוועדה דנה בבקשה השנייה, אך דחתה גם אותה.

לאחר שדחתה ועדת ההיתרים בפעם השנייה את בקשתו של נתניהו, היא קבעה כי על נתניהו להשיב למיליקובסקי 300 אלף דולר שכבר קיבל מימונו למימון הגנתו, וכן "שתיים שלוש חליפות וסיגרים" שקיבל ממנו, שאף הם מהווים מתנה אסורה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website