ביום האחרון למבצע החזרת הנשק בחברה הערבית: נער בן 17 נרצח בשפרעם

ביום האחרון למבצע איסוף הנשק בחברה ערבית, מבצע שהתפרש על פני שלושה שבועות, נמצא מת נער בן 17 תושב שפרעם, לאחר שנעדר מאתמול. הנער נמצא בשטח פתוח בלב שפרעם, לא רחוק מבית הספר בו למד. במסגרת החקירה שהוטלה על היחדיה המרכזית, עוכבו 4 צעירים לחקירה, נסיבות הארוע והרקע טרם ידועים. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

ממרכז אמאן, המרכז הערבי לטיפול באלימות נמסרו הנתונים הבאים על הרציחות בקרב החברה הערבית: משנת 2000, נרצחו 1405 בני ובנות אדם, השנה נרצחו עד היום 89 מהם 78 גברים ו-11 נשים.

כוחות הביטחון וזק"א בטיפול בגופת הנרצח בשפרעם. 5 בדצמבר 2019. (קרדיט: דוברות המשטרה)

במבצע החזרת הנשק, שתוכנן לארוך כשבועיים אך הוארך בשבוע ומסתיים כאמור היום, הוחזרו כלי נשק ופרטי אמל"ח רבים בהם: 33 רובים מסוגים שונים, 72 אקדחים, 52 רימונים, 191 מחסניות, 14 חלקי נשק, 244 חומרי נפץ וחבלה, אלפי כדורים ותחמושת מסוגים שונים. יש לציין, כי המספרים אינם מפולחים לפי זהות המחזיר, והם כוללים גם כאלו אותם החזירו יהודים. יוזם המבצע השר לבטחון הפנים גלעד ארדן: ״אנו נמשיך במאבק הבלתי מתפשר בתופעת אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, תוך השקעת משאבים וביצוע מגוון פעולות אכיפה בכל זמן ובכל מקום, הכל במטרה לשמור על שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל.״

מבצע החזרת הנשק ללא נשיאה באחריות הפלילית אינו הראשון בחברה הערבית, אך נראה כי הוא מוצלח יותר מבחינת ההישגים. המבצע התפרש ב-70 נקודות בישובים הערבים ברחבי הארץ. שם אפשר היה להגיע ולהפקיד את הנשק, ללא הזדהות. כל הנקודות לא היו בתחנות משטרה: בכפר קאסם למשל ניתן היה להחזיר את הנשק לנקודה ברחבת בניין העירייה, ברהט במגרש הספורט החדש, בעכברה במתנ"ס, בנחף ברחבת בית הקברות, ובכפר מנדא במגרש הכדורגל. מספר מועצות וערים, בינהן אום אל-פחם סירבו לשתף פעולה עם המבצע.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website