בין בוץ, רפש, סחי ומדמנה – בחירות 2019

עברו חודשיים מאז הפוסט האחרון שכתבתי אבל לי זה נראה כאילו חלפה שנה. אלברט איינשטיין אמר כבר שהזמן הוא דבר יחסי, ובאופן יחסי בחודשיים האחרונים קרו הרבה דברים, היו הרבה דיבורים, אבל בפועל לא קרה דבר. כלומר, קרה שיו"ר מפלגת העבודה קרץ לימין עם קצבת נכות דיפרנציאלית, שבמפלגת כחול לבן מדברים על "קפיטליזם עם חמלה" (???WTF) שיעלו בהדרגה את הקצבה. את כחלון שממשיך לפזר חצאי אמיתות הגרועות משקרים. את פייגלין "המשיח" של הסטלנים. שמבטיח לגליזציה מלאה, לבטל את כל קצבאות הביטוח הלאומי ולהפריט את בתי החולים. גם הרוע הוא יחסי. על זריקות הבוץ ההדדית והקישור הישיר שלה עם המתמודדים (כאילו לראות פסיכולוג זה דומה לאישור מכירת צוללות מתקדמות למצרים) שנאבקים בסטיגמות ובהדרה כל חייהם.

אנחנו באירגון ה-נכים – זכויות נכים, כתבנו מצע מפורט אותו קיווינו להטמיע במצע של המפלגות כולן, או לפחות של אחת מהן אבל המפלגות הגדולות איבדו לגמרי את סדר העדיפויות, וכל מה שמעניין אותi זה רק 50,000 שקלים בחודש עם הטבות, בונוסים, נהג ורכב. בסופו של דבר רק מפלגה שהיא חלק מאיתנו, בשר מבשרינו, זו שהוקמה על ידי רענן קרקליס זכרונו לברכה, מי שהיה הקמב"צ של הנכים הופכים לפנתרים, חתמה על הסכם ומבטיחים לעשות כל שביכולתם בכדי לקדם את מה שרבים מבינים שחייב היה לקרות כבר לפני שני עשורים.

לעיונכם מצע/ תוכנית עבודה שנוספו למצע של מפלגת "זכויותינו בקולנו" – נז בקלפי:
אין מדינה ללא רווחה

בשנים האחרונות חלה הדרדרות בשני תחומים – רווחה ובריאות, ונוצר מצב חירום. אנו נקדם הקמת מועצה לאומית לרווחה ולבריאות כתנאי להצטרפות המפלגה לקואליציה.

רווחה

הנקודה המרכזית: נקדם השוואה מלאה של קצבת הנכות הכללית לשכר המינימום הכוללת הצמדה מהיום הראשון לחקיקת החוק לשכר הממוצע במשק. קצבאות התלויות בקצבת הנכות הבסיסית יעודכנו בהתאם עם דגש על השוואת קצבת הנכות לשכר המינימום לנכים/קשישים ועדכון הקצבה לילד נכה בדרגה רפואית 100% שהוחרג בחוק הנכים מ-2018.

נקדם תיקון לחוק לרון שמהווה חסם ליציאת עבודה לנכים. לא תהיה פגיעה בקצבת הנכות דיסריגארד לנכה שהכנסתו עד פי 2 מהשכר הממוצע במשק.

נקדם קצבת קיום בכבוד בגובה שכר המינימום בצורה דיפרנציאלית לקשישים/ מקבלי קצבת הזקנה.

נקדם הקמת ארגון יציג לנכים בהמשך לפעילות אותה התחלנו בכנסת העשרים.

התנהלות המוסד לביטוח לאומי

א. התנהלות כספית

נקדם את סיום ההסכם בין הבט״ל מ-1980 עם משרד האוצר. כספי הביטוח הלאומי ינוהלו עלידי וועדה מקצועית של הבט״ל וישמשו למטרה לה נועדו: תשלום קצבאות קיום בכבוד בגובה שכר המינימום.

הוועדות הרפואיות של הבט״ל

זמן רב שההתנהלות מול האזרח שפונה לבט״ל מכוונת לקביעת דרגת נכות נמוכה וכתוצאה מכך שלילת זכויות. התמריץ לרופאים הוא לפעול בהתאם לכך. תעשייה שלמה הוקמה למאבק בגזירה זו במטרה לממש זכויות למרות הקושי.

אנו נמליץ על רפורמה בה יפעלו הרופאים בהתאם לחוק ויתוגמלו בקביעה נכונה מהירה ויעילה של דרגות הנכות הרפואיות וזכאויות הנובעות מנכות האזרח. מדובר במהפכה חברתית בתחום זה.

קצבת השר״מ תהיה שווה לשכר המינימום וצמודה לשכר הממוצע במשק. הבט״ל יהיה אחראי לביצוע חוק השר״מ בניגוד למצב היום בו הנכה הופך למעסיק של העובד הזר, כך גם בסיעוד לאזרח הקשיש.

משרד הבריאות

נמליץ על השוואת שירותי הבריאות בפריפריה לאלה הניתנים במרכז הארץ. לא ניתן להתעלם מתוכלת החיים הנמוכה משמעותית בדרום ובצפון. נמליץ על חיזוק הרפואה הציבורית בהשוואה לפרטית.

יש לעודד רופאים בכירים ומתמחים שיעבדו בצפון ובדרום, כך גם לגבי שאר המקצועות הפארארפואים.

סל התרופות

יש להגדיל את ההשקעה בסל התרופות שיכלול תרופות מצילות חיים ותרופות נכונות לכל טיפול רפואי לפי המלצות מקצועיות של חברי וועדת הסל.

קנאביס רפואי

יש לבטל באופן מיידי את הרפורמה בתחום הקנאביס הרפואי. צמח המרפא יעיל בשורה של מצבי מחלה ולכן יש לאפשר הליך יעיל של אישור הקנאביס על כל הזנים ובמחיר שווה לכל נפש. רופא המשפחה יאשר בהליך מהיר ויעיל את הרישיון למטופלי הקנאביס, בכך תימנע הפגיעה הקשה תוצאה של הרפורמה במטופלים אלה. הקנאביס הרפואי יוכנס לסל התרופות במחיר שלא יעלה על המחיר לפני הרפורמה. ההכנסות מתעשיית יצוא הקנאביס הרפואי שאושרה לאחרונה בכנסת, תשמש להורדת העלות למשתמשי הקנאביס הרפואי.

צמח הקנאביס

אף לא אחד מהחומרים הפעילים בצמח מוגדר פרמקולוגית כסם קשה שמוצדק להגדירו כסם מסוכן ואסור לפי חוק.

לכן נתמוך בלגליזציה / אי הפללה גורפת, כאשר רכישת הצמח תהיה לפי אישור רופא המשפחה, הדבר נכון גם לגבי התייר הבא בשערי המדינה. תהיה החרגה של נוער עד גיל 18, החרגת חיילים וכוחות ביטחון בתפקיד ועובדים נוספים כמו רופאים ואחיות בתפקיד והגבלת כמויות, במטרה למנוע נזק בשימוש נרחב באוכלויה של צמח הקנביס.

 ד״ר עמיחי תמיר יו״ר

מיכל חסון מזכ״לית

בהצלחה לכולם ונקווה שלא נטבע בכל הרפש שמוטח פה מכל הכיוונים. מי ייתן ונהיה הפתעת הבחירות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website