בכיכר, בכיתה ובכנסת: יום הזיכרון לרצח יצחק רבין ז”ל יצוין ברחבי הארץ

יום הזיכרון הממלכתי ה-24 לזכר רצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, יצוין מחר (ראשון) במגוון אירועי זיכרון והנצחה. זאת לצד יוזמות של ארגונים ותנועות ופעילויות הנצחה של מערכת החינוך ומערכת הביטחון.

במערכת החינוך יצוין יום הזיכרון בפעולות שבהן יועלו דמותו ופועלו של יצחק רבין בפעולות שיוקדשו לחשיבות הדמוקרטיה בישראל ולסכנת האלימות לחברה ולמדינה, כך על-פי חוק יום הזיכרון ליצחק רבין שנחקק שנתיים לאחר הרצח. בנוסף יורדו הדגלים במוסדות המדינה ובמחנות צה"ל לחצי התורן.

פרחים על קברו של רבין בהר הרצל ביום השנה ה-23 לרצח רה"מ יצחק רבין. 21 באוקטובר (צילום: מארק ישראל שלם/ לע"מ)

בשעה 13:00 יתקיים בבית הנשיא בירושלים טקס הדלקת "נר יצחק", במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ובהשתתפות המשפחה, שרים, חברי כנסת, חיילים, תלמידים ומוקירי זכרו.

כמו בכל שנה, יתקיים טקס אזכרה ממלכתי בהר הרצל שבירושלים. הטקס יתקיים בשעה 15:00 ליד קברם של בני הזוג לאה ויצחק רבין בחלקת גדולי האומה. הטקס יתקיים בהשתתפות נציגי הממשלה והכנסת, מוזמנים ואורחים נוספים. מאוחר יותר, בשעה 17:00, תקיים הכנסת ישיבת זיכרון מיוחדת.

בשעה 18:00 תיערך "האסיפה הישראלית" המרכזית בכיכר רבין. מאות מעגלי שיח בהשתתפות אלפים מכלל חלקי החברה הישראלית. האסיפה הישראלית היא יוזמה של קואליציית "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה" המובלת על-ידי תנועות הנוער בני עקיבא, הנוער העובד והלומד, הנוער הלאומי-בית"ר, השומר הצעיר, המחנות העולים, האיחוד החקלאי, מכבי צעיר ותנועת דרור ישראל, ובשיתוף מרכז רבין, קק"ל וארגונים חברתיים נוספים. מטרת האסיפה היא להציב את מועד רצח רבין כיום בו מחדדת החברה הישראלית את מחויבותה לדמוקרטיה ולשלמות החברה בישראל. ביום חמישי האחרון התכנסו מעגלי שיח בשבע ערים ברחבי הארץ: חיפה, ירושלים, באר שבע, נוף הגליל (נצרת עילית), שדרות, רחובות וקריית שמונה.

לראשונה, לצד אלפי בני נוער, צעירים ומבוגרים, ייקחו חלק באירוע גם אנשי ציבור ורוח מכל קצוות הקשת שיספרו את סיפורם האישי מהתקופה ההיא ויובילו את מפגשי המבוגרים. בין היתר צפויים להשתתף המחזאי יהושע סובול, איילה חסון, יעקב אילון גדי סוקניק, אסף ליברמן, דפני ליף, ועדינה בר שלום. את רשימת המשתתפים המלאה, כמו גם פרטים נוספים, ניתן למצוא באתר האסיפה.

האסיפה הישראלית בכיכר רבין, 21 באוקטובר 2018 (צילום: יח"צ)


תנועת הנוער העובד והלומד ותנועת דרור ישראל יקיימו בעשרות מוקדים ברחבי הארץ את מפעל אוהלי "זכור" בו ימדו תערוכות המציגות את קורות חייו של רבין מדרכו בביה"ס החקלאי כדורי, דרך הפלמ"ח וצה"ל ועד לדרכו המדינית וליל הרצח. התערוכה תסקור את מסע ההסתה שקדם לרצח ותציב בפני המשתתפים דילמות הנוגעות בחיי היומיום בשיח הפוליטי בישראל גם היום. את התערוכה יעברו תלמידים מבתי הספר, קבוצות מתנועות הנוער, קבוצות של מחנכים ועוברי אורח.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website