בתגובה למחאה: מקרון מבטיח להוריד מסים ולהעלות שכר

נשיא צרפת עמנואל מקרון הבטיח לעלות את שכר המינימום ולוותר על העלאות מסים, בתגובה למחאה שהתפתחה בשבועות האחרון. מקרון שפנה לעם הצרפתי בשידור מיוחד בטלוויזיה הצרפתית, אמר שהכעס של המפגינים הוא "עמוק, ובמידות רבות לגטימי".

לפי הבטחתו, יעלה שכר המינימום במאה אירו בתחילת 2019. בנוסף, העלאת מס לפנסיונרים עניים תבוטל. עוד הוא הוסיף כי מעסיקים יתבקשו לשלם בונוס סוף שנה פטור ממס לעובדיהם.

זו הפעם הראשונה בה מתייחס מקרון למחאות ההולכות וגוברות באופן ישיר.

לצד הלגיטמציה שנתן למחאות וקבלת הדרישות המרכזיות, אמר מקרון כי שום כעס אינו מצדיק תקיפת שוטרים או בזיזת חנויות, וכי לא ינתנו הנחות למפגינים העומדים מאחורי התקריות האלימות.

מחאת האפודות הצהובות החלה כתנועת מחאה נגד העלייה במסים על סולר ובנזין אך הפכה במהרה לתנועת מחאה כוללת כנגד המצב הכלכלי ובכלל זה משכורות נמוכות שאינן מתעדכנות ויוקר מחייה שהולך ומאמיר. הנשיא מקרון הסכים לבטל את ההצעה להעלות מסים על הדלק אך בשל התרחבות דרישות המוחים, הדבר לא הרגיע את הזעם, למרות שרבים מן המוחים קוראים להרגעת הרוחות וכמה אימצו טון רגוע וממלכתי יותר לאחר שנפגשו אמש עם ראש ממשלת צרפת בניסיון להרגיע את הרוחות. בהיעדר הנהגה ברורה, האלימות שהתפרצה משכה אליה גורמים קיצוניים שתקפו שוטרים ויידו לעברם חפצים.

ארבעה אנשים נהרגו מאז פרצה המחאה ב-17 בנובמבר. שוק חג המולד, משחקי כדורגל לאומיים ואינספור אירועים נוספים בוטלו או נפגעו בשל המחאות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website