גלגלי עזר: המיזם שעוזר לילדי דרום תל אביב להכין את האופניים ליום כיפור

ילדים וילדות הגיעו ביום שני השבוע למרכז הקהילתי שפירא בדרום תל אביב, רגע לפני יום כיפור, כשהם מלווים באופניים שלהם. חלק מהאופניים שחוקים משימוש, חלקם מעט חלודים אחרי שנה במחסן. כולן זקוקות לאיזה תיקון או שדרוג: התאמת גובה הכיסא, שימון של שרשרת, כיוון ההגה או פשוט מילוי הצמיג.

זו השנה הרביעית שהמרכז הקהילתי עורך סדנאות תיקוני אופניים בשיתוף עם המיזם החברתי ‘ליל"א – לומדות יחד לתקן אופניים’.

סדנת תיקון האופניים של ליל"א במרכז הקהילתי שפירא לקראת יום כיפור. (צילום: אודי רז)

"טיילתי בחו"ל באופניים, וכשחזרתי לארץ עבדתי שנים כמכונאית" מספרת ל’דבר’ איריס אריאלי, "תמיד מצאתי עצמי מכונאית יחידה בין מכונאים ורציתי לראות יותר נשים, נערות ולהטב"ק בתחום. לכן הקמתי עם כמה שותפות את ליל"א לפני חמש שנים".

"המטרה שלנו היא להנגיש גם את הנסיעה באופניים וגם את התיקון שלהם לקהילות שזה פחות נגיש להן" היא מוסיפה, "אנחנו עובדות בעיקר עם מרכזים קהילתיים, עיריות, פסטיבלים, עוברות בין מקומות, מתקנות, ולא פחות חשוב עושות סדנאות ללימוד תיקון".

מול השולחן הולכים ומתקבצים ילדים עם אופניים, כל אחד נרשם ומחכה לתורו. לאליאב יש פנצ’רים בשני הגלגלים, וגם לאורי יש פנצ’רים והכידון שלו גם מסתובב במקום. שניהם לא רכבו על האופניים מאז יום כיפור שעבר. אמיר דווקא רוכב הרבה לכל אורך השנה ובא לתקן את הבלמים שלו.

שולחן כלי עבודה של ליל"א בסדנת תיקון האופניים שערכו במרכז הקהילתי שפירא לקראת יום כיפור. (צילום: אודי רז)

"באנו לפה לתרום את גלגלי העזר שלי ובדרך גילינו שיש לי פנצ’ר", מספר אוריאן שפיגל (9) שהגיע עם אחיו התאום רזי ואביו עידן.

"האמת שהבוקר ניפחתי את הגלכל והכל נראה היה בסדר, אבל בדרך ראיתי שהאוויר ירד" אמר עידן, שכבר לקח בעצמו כלים ופתח את הצמיג, אבל ממתין לצוות של ליל"א לביצוע התיקון עצמו.

אוריאן מודה שבין יום כיפור אחד למישנהו הוא לא רוכב הרבה, אבל לפעמים המשפחה יוצאת גם לטיולי אופניים. עידן דווקא רוכב ביום יום על אופניים חשמליות.

חברות ליל"א מתקנות אופניים במרכז הקהילתי שפירא לקראת יום כיפור. (צילום: אודי רז)

כל מי שמגיע מתקבל בפנים מאירות, זוכה לבחינה מדוקדקת של האופניים, וגם להסבר: מה התקלקל, איך צריך לתקן ומה ניתן ולא ניתן לתקן במקום.

"המטרה שלנו היום זה להביא כמה שיותר אופניים למצב בטוח לקראת יום כיפור", מסכמת אריאלי, "אופניים זה חופש תנועה, כלי תחבורה נגיש, סביבתי וזול. ללמוד לתקן אותם בעצמך נותן לך עוד יותר עצמאות".

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

עוד על חינוך ורווחה:

ארגוני המורים מתנגדים להכנסת מצלמות לכיתות לטובת תלמידים בבידוד

“חור גדול במתווה”: נהגי ההסעות והמלווים לבתי הספר אינם מחויבים בתו הירוק

המורים יפסיקו לבצע חקירות אפידמיולוגיות בבתי הספר ובגנים

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website