גל חום קיצוני מכה באירופה, בצרפת נמדד שיא של 45 מעלות

ילדים מבלים במזרקה בפארק במדריד במהלך גל חום קיצוני באירופה, יוני 2019 (AP Photo/Manu Fernandez)

אישה מתגוננת בפניה השמש בספרד במהלך גל חום קיצוני באירופה (AP Photo/Alvaro Barrientos)

צרפת בוערת

השירות המטאורולוגי הצרפתי הפעיל לראשונה את התרעת החום הגבוהה ביותר שלו, והציב ארבע מחוזות בדרום המדינה, סביב העיר מרסיי, במעקב מיוחד מאז אתמול (שישי).

ילדים צוללים למי הים התיכון במרסיי במהלך גל החום הקיצוני באירופה, יוני 2019 (AP Photo/Claude Paris)

כ-4,000 בתי ספר נסגרו אך במקומות בהם הלימודים התקיימו הוציאו את הילדים מהכיתות החנוקות והושיבו אותם בצל, עם פעילויות שקטות והתזות יזומות של מים על הילדים על מנת לקררם. "הוריתי לילדים לצאת לחצר בית הספר, עם ספר ובצל. עליהם להישאר ישובים. אנחנו מנחים אותם להרטיב את כובעיהם ולהקפיד על שתייה מרובה", כך אומר מורה באחד מבתי הספר. מסיבות סיום השנה בוטלו במרבית הרשויות באזור.

הממשלה סופגת ביקורת על תגובה מוגזמת, אך ראש הממשלה אדוארד פיליפ הגן על מאמציו להתמודד עם גל החום לאחר ש-15,000 איש נהרגו בצרפת בגל חום שאירע בשנת 2003 והציף בצרפת את הסכנות הטמונות באקלים הקשה. "גל החום יוצא דופן הן בעוצמות שלו והן במועד המוקדם יחסית שלו" הוא אמר לכתבים. "אמצעים ננקטו כדי להגן על האנשים הכי פגיעים" הוא אומר, "אך בשל האינטנסיביות של גל החום על כלל האוכלוסייה להיזהר היום (שישי)".

עלייה נרשמה במספר "בריכות הרחוב", כך מכונה פתיחה לא חוקית של ברזי כיבוי אש, כתוצאה מניסיונם של התושבים לצנן את עצמם. הצרפתים מחפשים כל מקור מים אפשרי להתקרר בו, והדבר הוביל לארבע בני אדם שטבעו השבוע.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website