גנץ: “אפשר שראש הממשלה סחר בקודשי הביטחון שלנו למען רווח אישי”

יו"ר מפלגת כחול-לבן בני גנץ תקף הערב את ראש הממשלה בנימין נתניהו על חלקו לכאורה בפרשת הצוללות וכלי השיט המכונה פרשת 3,000, בדגש על ההסכמה שנתן נתניהו לגרמניה למכור צוללות מתקדמות למצרים, והחשיפה כי נתניהו היה בעל מניות בחברה שהיתה ספקית של יצרנית הצוללות טינסקרופ.

לאחר דברים על מירי רגב, שניצלה את הפיגוע היום ליד אריאל לתעמולת בחירות, ועל פסילת מיכאל בן ארי מריצה לכנסת, אמר גנץ: "לצערי, ההתפרקות היא גם בעובדה שאפשר שראש הממשלה סחר בקודשי הביטחון שלנו למען רווח אישי. מדווחים כי נתניהו הרוויח 16 מיליון שקלים מעיסקת הצוללות. כראש ממשלה? זה דברים שלא נתפסים, לא סבירים. אני מקווה שהם לא נכונים. אבל ראש ממשלה שיש נגדו כבר שלושה כתבי אישום, זה נראה לי מאוד לא סביר. אני קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר השחיתות הביטחונית הגדולה ביותר במדינת ישראל".

גנץ הוסיף: "אנחנו ניצבים בצומת דרכים על צביונה הערכי, הלאומי והאנושי של החברה במדינת ישראל. זאת הסיבה שבגינה החלטתי לרוץ לראשות הממשלה. זאת הסיבה שבגינה אני וחבריי הקמנו את כחול לבן.

"באנו לספק לכל אזרחי ישראל ביטחון אמיתי שמושג במעשים, ולא ביטחון מדומה שנבנה במסיבות עיתונאים. נתניהו לא מפסיק להציג את עצמו כאיש ביטחון, אבל הוא יודע שהוא לאו דווקא כזה ולעתים הוא חלש בביטחון. תשלום דמי חסות לחמאס איננו להיות חזק. הוא לא מביא ביטחון, הוא מטפח את הטרור, הוא מאפשר ירי רקטות והוא ממריץ את הפיגועים".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי גנץ: "בושה וחרפה. ביום שבו נרצח חייל צה"ל, לפיד וגנץ מנסים להחיות בכוח את פרשת הצוללות, שכבר נקבע שראש הממשלה נתניהו מעולם לא היה קשור אליה. ראש הממשלה לא הרוויח שקל מעסקת הצוללות. מדובר בעלילות שווא שמפיץ אדם במצוקה שאיבד את שיקול דעתו. עד לרגע זה גנץ לא מודה בטעותו, בכך שתמך בהסכם הגרעין עם המשטר האיראני שפרץ לטלפון שלו".

גנץ על רגב:"נרמס קוד של כבוד"

בתחילת דבריו התייחס גנץ לדבריה היום של מירי רגב, בעקבות הפיגוע ליד אריאל: "לצערי הרב, תחת האירוע הזה, נרמס קוד של כבוד. תמיד הקפדנו להפריד בין השכול ובין הפוליטיקה. שום דבר לא קדוש בעיניהם, גם לא חללי פיגועים. אני אומר לכם, אצלי, בעל תפקיד או שר שיעשה שימוש בשכול לצרכים פוליטיים, יש לו 24 שעות לעזוב את התפקיד שלו ואת המשרד שלו".

על פסילת מיכאל בן ארי מריצה לכנסת אמר: "אני חושב שטוב שיש שופטים בירושלים, שיודעים לשים גבולות ולהקפיד על חוק ועל אתיקה ועל נוהג נכון".

אתמול דיווח רביב דרוקר בחדשות 13 כי עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, העיד במשטרה כי נתניהו הוא שנתן לגרמניה אישור למכירת שתי צוללות מתקדמות למצרים, המבטלות את היתרון האיכותי של הצוללות הישראליות. זאת ללא יידוע גורמי הביטחון. על פי דרוקר, גלעד שאל את כריסטוף אויסגן, יועצה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מדוע נמכרות למצרים הצוללות המתקדמות, ונענה בשאלה: "האם אתה יודע מה קורה במדינה שלך?". בהמשך הסביר אויסגן לגלעד כי מי שנתן את האישור הוא נתניהו בעצמו. במשרד ראש הממשלה אמרו אתמול כי הפרסום הוא "ניסיון סרק נואש להנשים פרשה ששבקה חיים".

לפני כשלושה שבועות נחדף בהחלטת ועדת ההיתרים של משרד מבקר המדינה, שדנה בבקשתו של נתניהו לקבל תרומות למימון הגנתו המשפטית, כי נתניהו היה בעל מניות ב"חברה בתחום תוספי הפלדה" יחד עם בן דודו נתן מיליקובסקי, שממנו הוא מבקש לקבל תרומה למימון הגנתו. לפני שנתיים חשף העיתונאי גור מגידו בתאגיד "כאן" כי מיליקובסקי, מבעלי חברת הפלדה גרפטק (GrafTech), הוא מהספקים החשובים של חברת טיסנקרופ, התאגיד הגרמני הבונה צוללות לישראל ועומד במרכז פרשיית 3,000. בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי נתניהו החזיק גם הוא מניות של החברה
עד נובמבר 2010, אז מכר את המניות לבן דודו מיליקובסקי בכ-16 מיליון שקל. בעקבות הגילוי החלה הפרקליטות בבדיקת העניין.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website