דו”ח האקלים של האו”ם: הילדים של היום יסבלו מפי 5 יותר אסונות טבע

  • אישה מלואיזיאנה שאיבדה את ביתה בעקבות הוריקן אידה, ספטמבר 2021 (AP Photo/John Locher, File)
  • פליטת מזג האוויר במאהל באורגון (צילום: AP Photo/John Locher, File)
  • הוריקן אידה בלואיזיאנה (AP Photo/David J. Phillip, File)
  • שריפה בקליפורניה ב-2020 (AP Photo/Noah Berger, File)

שינוי האקלים יחמיר, ויהפוך את העולם לחולה יותר, רעב יותר, אפל יותר והרבה יותר מסוכן ב-18 השנים הקרובות, עם עלייה בלתי נמנעת בסיכונים, לפי דו"ח חדש שפרסם היום (שני) האו"ם.

לפי הדו"ח של הפאנל הבין-ממשלתי לשינוי אקלים, אם ההתחממות הגלובלית שנגרמת על ידי האנושות לא תוגבל ל-0.2 מעלות, יתרבו בעשורים הקרובים השרבים, השריפות, ההצפות והבצורות, ויגרמו לנזק בלתי הפיך לבני אדם, לבעלי חיים, לעצים ולאלמוגים.

הילדים של היום, שעשויים לחיות בשנת 2100, יחוו פי ארבעה יותר אירועי אקלים, גם אם העולם יתחמם רק בכמה עשיריות המעלה עד אז. עם זאת, אם הטמפרטורות יטפסו ביותר מ-2 מעלות, הדבר יבוא לידי ביטוי בפי חמישה יותר הצפות, סופות, בצורות ושרבים.

3.3 מיליארד בני אדם "פגיעים מאוד לשינוי אקלים", כלומר נמצאים בסכנת מוות גדולה פי 15 מאירועי מזג אוויר קיצוניים. רבים נעקרים מבתיהם בשל פגעי מזג האוויר, ועניי העולם סופגים את המכה הקשה ביותר.

"שינוי האקלים הורג אנשים", אמרה אחת ממחברות הדו"ח, הלן אדמס, ממכללת קינג בלונדון. "כן, המצב רע, אבל העתיד תלוי בנו, לא באקלים".

מאז 2008, אסונות שקשורים במזג האוויר הותירו 20 מיליון בני אדם בשנה ללא בית, והמצב רק מחמיר. ב-2050 מיליארד בני אדם יהיו בסיכון בשל הצפות. יותר אנשים יישארו מחוסרי בית בגלל אסונות טבע, ובעיקר הצפות, שטפונות וסופות.

 

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website