דיווח: 1.5 מיליארד שקלים מתקציבי הרזרבות יופשרו לשימוש ב-2019

הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, הודיע אמש (ראשון) שהוא מפשיר 1.5 מיליארד שקלים לשימוש משרדי הממשלה מתוך סעיפי הרזרבה של תקציב 2018, כך לפי פרסום בעיתון "כלכליסט". זאת על רקע לחץ גובר סביב הקפאת תקציב זה, המהווה בפועל קיצוץ בתקציבי המשרדים.

הסכום המדובר הוא חלק מרזרבה בתקציב 2018, שתוכננו לשימוש בתקציב 2019. בפועל היווה סכום זה חלק מהתקציב המאושר למשרדי הממשלה, ואלו הסתמכו עליו בתכנון פעילותם השנה. מאחר והכסף לא נמצא בבסיס התקציב של המשרדים, ההחלטה עליו הייתה בידי אגף התקציבים, ולפני כשבועיים אמר מרידור כי היא תתקבל בחודש דצמבר. בימים האחרונים התלוננו גורמים במשרדי הממשלה כי עצירת תקציבים פוגעת בתכניות רבות שלא נמצאות בבסיס התקציב. על פי כלכליסט, ההחלטה התקבלה על רקע מתיחות הולכת וגוברת סביב תקציב 2020 בין אגף התקציבים לבין החשב הכלכלי רוני חזקיהו.

בדו"ח שפרסם לפני כשנה וחצי מתח מבקר המדינה הקודם יוסף שפירא ביקורת על מדיניות השימוש ברזרבות בתוך תקציב המדינה וכתב כי "מאחר שמשרדי הממשלה אינם יכולים להפשיר לשימושם את תקציבי הרזרבות ללא אישורו של אגף התקציבים, שיעורים גבוהים של רזרבות מלמדים על ריכוזיות של אגף התקציבים בשלב ביצוע התקציב". הוא ציין כי "עבודות מחקר שנעשו בשנים האחרונות מצביעות על קשר שלילי בין ריכוזיות תקציבית לבין אפקטיביות הממשלה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website