האינטרנט בישראל בצל הקורונה: דייטים, שירותי רפואה ותחושת בדידות

מגפת הקורונה יצרה דפוסי שימוש חדשים באינטרנט, כך עולה מ’דו"ח האינטרנט 2020′.  בין היתר נרשמה עלייה בשימוש באינטרנט לצורך הכרויות וייעוץ רפואי. בקרב בני הנוער נרשמו תחושות בדידות וחרדה מהשימוש בזום, ומעבר משימוש בפייסבוק לטיק טוק.

הדו"ח מתבסס, בין היתר, על סקר שנערך בשיתוף מכון המחקר TNS-KANTAR בקרב מדגם של 2,300 מרואיינים. הנסקרים כללו מדגם ארצי ומייצג של בני 18 ומעלה, מדגם בני נוער בני 18-13 ומדגם של החברה הערבית. מלבד הסקר נשען הדו"ח על נתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק וניתוח של נתוני השוק.

הרפואה עברה לדיגיטל, אך 70% היו מעדיפים טיפול בלתי אמצעי

תחום שצבר תאוצה בשנה שעברה, במידה רבה בשל התפשטות מגפת הקורונה הוא הרפואה מרחוק. הנשאלים ציינו כי הם נעזרים ברפואה מרחוק להזמנת מרשמים, התייעצות עם רופא או אחות והזמנת תרופות הביתה. בעוד ש-30% דיווחו כי עברו בדיקה רפואית דרך האינטרנט, רק 9% העידו שעברו טיפול פסיכולוגי באותו אופן.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

עם זאת, 70% מהנשאלים סבורים שקיים חשש לקבלת אבחון שגוי כשמדובר ברפואה מרחוק והיו מעדיפים לקבל טיפול רפואי בלתי אמצעי. נתון מעניין נוגע לטיפול פסיכולוגי מרחוק – 9% מהמשיבים אמרו שעברו טיפול כזה.

60% מהתלמידים לא מעוניינים להמשיך ללמוד בזום

התלמידים סובלים מהשימוש בזום לצורך למידה. 83% מהתלמידים דיווחו על תחושת בדידות, 62% מהבנות ענו כי חוות דיכאון וחרדה ו-60% מכלל התלמידים שנשאלו אמרו שלא ירצו להמשיך ללמוד באמצעות הזום.

80% ציינו שהמחסור במפגשים חברתיים גורם להם לתחושת בדידות, ו-57% דיווחו על תחושות דיכאון וחרדה. מלבד תחושות נפשיות, הקורונה השפיעה גם הבריאות הגופנית. 70% דיווחו על כאבים שלא היו בעבר או שהחמירו, 78% על חוסר ריכוז ו-66% על נדודי שינה .

יוצאים לדייט בזום, אבל נהנים ממנו פחות

ההגבלות על התקהלויות ויציאה מהבית העבירו את תחום ההיכרויות לדיגיטל באופן מלא. אם עד תחילת 2020 נעזרו רווקים ורווקות באפליקציות סלולריות כדי למצוא דייטים בחיים האמיתיים, הקורונה העבירה גם את המפגשים לדיגיטל.

40% מהרווקים והרווקות העידו שיצאו לדייט מרחוק, ו-64% אף ציינו שדייטים מרחוק חוסכים להם זמן. עם זאת, 65% מהנשאלים אמרו שהם לא נהנים בדייט מרחוק כמו בדייט רגיל.

רק 30% מאלה שעברו לעבודה בבית קיבלו סיוע כפסי מהמעסיק לשדרוג התשתיות

עוד עולה מהדו"ח כי מעל ל-70% מהנשאלים שידרגו את תשתית האינטרנט וציוד המחשוב בביתם. רק 30% מהציבור שעבר לעבודה מהבית נהנה מסיוע של המעסיק במימון השדרוג. רק 11% מהתלמידים קיבלו מימון או ציוד מהרשויות המקומיות או משרד החינוך.

עוד נמצא כי צריכת הנתונים הממוצעת לבית עלתה מ-9 ג’יגה בייט ב-2012 ל-12 ג’יגה בייט ב-2020. לצד העלייה בצריכה נרשם גם מגוון רחב יותר של שימושים באינטרנט.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website