האירועים המציינים את הגעתה של שנת 2021 מסמלים בעיקר את מצב התחלואה בכל מדינה

2021 הגיעה ואיתה התקווה לשגרה. זיקוקי דינור העירו את שמי סידני, מול בית האופרה המפורסם, אך ללא קהל. הספירה לאחור בטיימס סקוור שבלב מנהטן צפויה להיות עם נוכחות דלילה, והקהל שיגיע לצפות בכדור מהמסורתי יורכב מצוותים רפואיים ובני משפחותיהם.

חגיגות השנה האזרחית החדשה בביג’ינג (צילום: AP Photo/Ng Han Guan)

מגדל הטלוויזיה בבייג’ינג לא הואר כמדי שנה, ובעיר נאסרו חגיגות מרובות קהל. גם תחת מגדל האייפל לא צפויים להתנשק בחצות, שכן צרפת מצויה בסגר. בכיכר טרפלגר בלונדון לא יתכנסו הלילה המונים, גם הכיכר האדומה במוסקבה תישאר ריקה, וברומא לא יפקדו אלפים כמדי שנה את כיכר פטרוס הקדוש בוותיקן והאפיפיור לא יוביל מיסה.

ברוב מדינות העולם מציינים את כניסת השנה החדשה בבית, מול המרקע. החגיגות משקפות אולי את מצבה של כל מדינה ביחס למגפה שסימלה יותר מכל דבר את השנה החולפת.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

חגיגות השנה האזרחית החדשה בהודו. (צילום: AP Photo/Rafiq Maqbool)

בני-זילנד למשל, המדינה המערבית הראשונה לחגוג את 2021 אין כעת חולי קורונה והחגיגות נערכו כרגיל. גם בטיוואן חגגו על פי המסורת, לאחר שרק כ-700 בני אדם במדינת האי השוכנת ליד סין חלו השנה בקורונה ורק 7 מתו מהנגיף. אפילו בווהאן, העיר הסינית שממנה התפשטה המגפה, נערכו חגיגות כרגיל עם אלפי חוגגים שהתאספו במרכז העיר כדי לספור לאחור. ווהאן חזרה לשגרה כבר לפני כמה חודשים ומאז לא היו בה התפרצויות משמעותיות של המגפה. במרבית ערי סין נערכו חגיגות אולם בבירה בייג’ינג נאסרה התקהלות מחשש של הרשויות להתפרצות חוזרת של הנגיף.

בניו-דלהי במומבאי ובשנחאי הורו על הברים והמסעדות לסגור לפני 23:00 כדי למנוע הצטופפות של חוגגים, ונאסרו התקהלויות גם תחת השמיים הפתוחים. גם בדובאי הוגבלה ההתקהלות, והזיקוקים מעל מגדל בורג’ חליפה ישודרו בטלוויזיה.

חגיגות השנה האזרחית החדשה בניו זילנד. (צילום: AP Photo/Ernest Kung)

באירופה החגיגות נערכות בבית. בצרפת גויסו 100,000 שוטרים שיאכפו את הסגר שהוטל על ערב החג. גם בבריטניה, ספרד, איטליה, ובמדינות נוספות באירופה נאסרו החגיגות. בגרמניה נאסר על שימוש בזיקוקים, וזאת במטרה למנוע יציאה של המונים מהבתים. כמו כן נאסר לערוך מסיבות במקומות סגורים. שנת 2020, שרבים יעדיפו לשכוח, לא חולפת בקול תרועה גדולה.

"היי שלום 2020", אמר ראש העיר ניו-יורק ביל דה בלאסיו. "הנה מגיע משהו טוב יותר. 2021."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website